Nowa edukacja akademicka. Laboratorium na przecięciu teorii, praktyki badawczej i artystycznej
PDF

Słowa kluczowe

projekt
teatr
kurator
producent

Jak cytować

Siwiak, A. (2016). Nowa edukacja akademicka. Laboratorium na przecięciu teorii, praktyki badawczej i artystycznej. Polonistyka. Innowacje, (4), 17–30. https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.2

Abstrakt

Tematem tekstu jest nowa metodyka nauczania uniwersyteckiego oparta na pracy badawczej i praktyce artystycznej. Przedstawiam w nim powstałą osiem lat temu w Katedrze Dramatu Teatru i Widowisk Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu specjalizację Interdyscyplinarne projekty kuratorskie i wieńczący ją festiwal, jednocześnie nakreślając szeroki kontekst dla przemian w sztukach performatywnych. Specjalizacja jest z jednej strony odpowiedzią na potrzebę, wyrażaną coraz mocniej przez studentów i zdeterminowaną przez system boloński, działań łączących teorię i praktykę na uniwersytetach. Z drugiej strony, jest reakcją na zmiany w sztukach performatywnych, które wykreowały nowe zawody: kuratora i producenta teatralnego.

https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.2
PDF

Bibliografia

Bauman Zygmunt, 2004, Życie na przemiał, Kunz T. (przeł.), Kraków, s. 32.

Brenson Michael, 1998, The Curator’s Moment, „Art Journal”, vol. 57, No 4, s. 16-27.

Klaić Dragan, 2014, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Kubikowska E. (przeł.), Warszawa-Lublin.

Skórzyńska Agata, 2014, Kurator w sztukach performatywnych. Przygodność projektu, w: Sikorska K., Kosińska M., Czaban A. (red.), Zawód: Kurator, Poznań, s. 522-547.

Szyłak Aneta, 2002, Buszujący w sztuce: kim jest kurator wystaw sztuki współczesnej?, o.pl, Polski Portal Kultury, http://magazyn.o.pl/2002/01/29/aneta-szylak-kurator-wystaw-sztuki-wspolczesnej/ (dostęp 10.09.2016).