Remote learning – a challenge for education not only in the time of a pandemic
PDF (Język Polski)

Keywords

educational platform
remote tutorship
online lessons
webinars

How to Cite

Sałatarow, A. . (2020). Remote learning – a challenge for education not only in the time of a pandemic. Polonistyka. Innowacje, (12), 175–184. https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.10

Abstract

This article pays attention to solutions connected with remote tutorship, which were developed before the epidemiological crisis and before the coercion of implementation remote forms of teaching. The research of diverse methods of remote teaching was done, including such forms as webinars, interactive tasks and tests. The article is also pointing some advantages and disadvantages of remote education. Also the questionnaire in group of students was done in order to check out what methods are perceived as the most and the less attractive.

https://doi.org/10.14746/pi.2020.12.10
PDF (Język Polski)

References

Basińska Anna, 2017, Język angielski we wczesnej edukacji językowej. Teoria w pigułce, Warszawa, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/990/JO_8_1.pdf (dostęp: 10.10.2020).

Grochowska Weronika, Krenc Anna, Przybysz Magdalena, 2020, Nauczanie zdalne – jak powtarzać wiadomości?, w: Kania A., Mucha-Iwaniczko K., Szumal M. (red.), Nauczanie zdalne w dobie pandemii. Wyzwania i doświadczenia edukacji polonistycznej, Kraków, s. 45-49.

Meger Zbigniew, 2008, Czynniki afektywne w zdalnej edukacji, „E-mentor”, nr 25.

Ptaszek Grzegorz, Stunża Grzegorz D., Pyżalski Jacek, Dębski Maciej, Bigaj Magdalena, 2020, Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańsk, https://zdalnenauczanie.org/wp-content/uploads/2020/10/ZDALNA-EDUKACJA_FINAL.pdf (dostęp: 11.11.2020).

Wedeł-Domaradzka Agnieszka, Raczyńska Anita, 2013, Jak skutecznie prowadzić zajęcia na platformie edukacyjnej? Poradnik, Warszawa.

Włodarski Ziemowit, 1979, Odbiór treści w procesie uczenia się, Warszawa.