New academic education. The laboratory at the intersection of theory, research and artistic practice
PDF (Język Polski)

Keywords

projekt
teatr
kurator
producent

How to Cite

Siwiak, A. (2016). New academic education. The laboratory at the intersection of theory, research and artistic practice. Polonistyka. Innowacje, (4), 17–30. https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.2

Abstract

The theme of the text is a new methodology of university education based on research and practice. I present formed eight years ago in the Department of Drama and Theatre Performances of Adam Mickiewicz University in Poznań specialization Interdisciplinary Curator Projects and crowning festival. At the same time I am outlining the broad context for the change in performing arts. Specialization is, on the one hand, a response to the need, expressed more and more by students and determined by the Bologna System, measures linking theory and practice in universities. On the other hand, is a reaction to the changes in performing arts that have created new jobs: theatre curator and producer.

https://doi.org/10.14746/pi.2016.1.4.2
PDF (Język Polski)

References

Bauman Zygmunt, 2004, Życie na przemiał, Kunz T. (przeł.), Kraków, s. 32.

Brenson Michael, 1998, The Curator’s Moment, „Art Journal”, vol. 57, No 4, s. 16-27.

Klaić Dragan, 2014, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Kubikowska E. (przeł.), Warszawa-Lublin.

Skórzyńska Agata, 2014, Kurator w sztukach performatywnych. Przygodność projektu, w: Sikorska K., Kosińska M., Czaban A. (red.), Zawód: Kurator, Poznań, s. 522-547.

Szyłak Aneta, 2002, Buszujący w sztuce: kim jest kurator wystaw sztuki współczesnej?, o.pl, Polski Portal Kultury, http://magazyn.o.pl/2002/01/29/aneta-szylak-kurator-wystaw-sztuki-wspolczesnej/ (dostęp 10.09.2016).