Instagram jako narzędzie w procesie uczenia się języka włoskiego jako obcego
PDF

Jak cytować

Kolbus, Z. (2024). Instagram jako narzędzie w procesie uczenia się języka włoskiego jako obcego. Pedagogika Społeczna Nova, 4(8), 63–70. https://doi.org/10.14746/psn.2024.4.8.4

Abstrakt

The aim of this article is to present a comparative analysis of the content created and shared by Polish promoters of the Italian language through the social media platform Instagram. The analysis covered 60 accounts run by Polish creators. The collected material pertains to profiles of individuals, language schools, student societies, and other organisations promoting Italian studies in Poland. Based on the gathered data, the author attempts to answer the question of what Instagram offers to learners of Italian and how it can impact their language competence.

https://doi.org/10.14746/psn.2024.4.8.4
PDF

Bibliografia

Fabjaniak-Czerniak K., Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations, [w:] K. Kubiak (red.), Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, Warszawa 2012, s. 173–194.

Kemp S., Digital 2024: Global Overview Report, https://datareportal.com/reports/digital-2024-global-overview-report [dostęp: 30.05.2024].

Martens A., Formy i normy – język komunikacji internetowej, rozważania wstępne, „Kwartalnik Internetowy Komunikacja Społeczna” 2012, (2), s. 20–28.

Strykowska J., Znaczenie mediów społecznościowych w procesie komunikowania i uczenia się, [w:] W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.), Media. Edukacja. Kultura. W stronę edukacji medialnej, Poznań–Rzeszów 2012, s. 321–329.

Urbaś J., Instamatka ekspertka – rola Instagrama w upowszechnianiu wiedzy o tematyce dziecięcej, „Studia Socialia Cracoviensia” 2019, 11(1(20), s. 75–89.