Rynek medialny ISIS ISIS – media market

Main Article Content

Agnieszka Zielińska

Abstrakt

Tematem niniejszej pracy są oficjalne media tzw. Państwa Islamskiego oraz jego działalność propagandowa w mediach społecznościowych. Poprzez sformułowanie „oficjalne media” można rozumieć czasopisma, filmy, pieśni, biuletyny i poradniki wydawane przez jednostkę ISIS – Al-Hayat Media Center. Celem pracy jest analiza innowacyjnej strategii komunikacyjnej tzw. Państwa Islamskiego, jej metody i środki, z wyraźnym podziałem na – materiały światopoglądowe, poradniki dla nowych członków oraz pieśni i filmy

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Zielińska, A. (2020). Rynek medialny ISIS: ISIS – media market. Refleksje. Pismo Naukowe studentów I doktorantów WNPiD UAM, (19-20), 169-183. https://doi.org/10.14746/r.2019.1.12
Dział
Artykuły
Biogram autora

Agnieszka Zielińska, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu

urodzona 8 marca 1995 roku w Bydgoszczy. Absolwentka stosunków międzynarodowych i dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studentka filologii hiszpańskiej na Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Dziennikarka i reportażystka, współpracująca m.in. z TVN24 Tygodnikiem Powszechnym” oraz „Le Monde Diplomatique – edycja polska”.

Bibliografia

  1. Cockburn P. (2015), Państwo Islamskie, Warszawa.
  2. Congressional Research Service (2017), The Islamic State and U.S. Policy, red. Ch. Blanchard, C. Humud, USA.
  3. Izak K. (2017), Recenzja książki A. Wejksznera, Państwo Islamskie. Narodziny nowego kalifatu?, „Przegląd Bezpieczeństwa Wewnętrznego”, nr 17.
  4. Kura A., Stach Ł. (2015), Samozwańcze kalifaty we współczesnym świecie, „Przegląd Geopolityczny”, t. 13.
  5. Lakomy M. (2015), Internet w działalności tzw. Państwa Islamskiego: nowa jakość cyberdżihadyzmu?, „Studia Politologiczne, Studia i Analizy”, nr 38, s. 179–180.
  6. Mah-Rukh A. (2015), ISIS and Propaganda: How ISIS exploits women, Reuters Institute Fellowship Paper, University of Oxford.
  7. Wejkszner A. (2016), Państwo Islamskie: narodziny nowego kalifatu, Warszawa.
  8. Wojtasik K. (2016), Życie codzienne na terenie tzw. Państwa Islamskiego na podstawie oficjalnych mediów, „Media i Społeczeństwo”, nr 6.
  9. Al Hayat Media Center, ośrodek medialny ISIS, angielska strona z filmami i magazynami, http://jihadology.net/category/al-%E1%B8%A5ayat-media-center/.
  10. Batchelor T., Break the cross: Vile ISIS propaganda mag calls on jihadis to destroy Christianity, https://www.express.co.uk/news/world/695366/Islamic-StateDabiqmagazine-Christians-denounce-faith-die-futile-war.
  11. Becker O., ISIS Has a Really Slick and Sophisticated Media Department, https://news.vice.com/article/isis-has-a-really-slick-and-sophisticated-media-department, 4.05.2018.
  12. Bora K., ISIS is Recruiting ‘Increasingly Young’ Europeans; About 4,000 Joined Islamic State In Syria: EU, http://www.ibtimes.com/isis-recruiting-increasingly-young-europeans-about-4000-joined-islamic-state-syria-eu-1972462, 21.05.2018.
  13. „Dabiq”, nr 1, 9, 11, 12, 15, https://jihadology.net/2016/07/31/new-issue-of-the-islamic-states-magazine-dabiq-/.
  14. Ghamari M. G., Ozdyk S., Medialna propaganda Państwa Islamskiego. Czy „cool jihad” faktycznie zagraża Zachodowi?, http://www.defence24.pl/273237,medialna-propagandapanstwa-islamskiego-czy-cool-jihad-faktyczniezagraza-zachodowi.
  15. How to survive in the West, https://www.investigativeproject.org/documents/misc/863.pdf, 5.05.2018.
  16. Hijrah to the Islamic State, https://thejihadproject.files.wordpress.com/2015/05/hijrah-to-the-islamic-state.pdf, 5.05.2018.
  17. Islamic State Report nr 1, 3, https://azelin.files.wordpress.com/2014/06/islamic-stateof-iraq-and-al-shc481m-22islamic-state-report-122.pdf.
  18. Józefiak B., Anonymous atakuje konta ISIS na Twitterze, https://www.cyberdefence24.pl/anonymous-atakuje-konta-isis-na-twitterze.
  19. Kubiński K., Media społecznościowe jako narzędzie kształtowania postaw terrorystycznych (na przykładzie Państwa Islamskiego), https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Husar7/subor/Kubinski.pdf, 3.05.2018.
  20. Loveluck L., Islamic State magazine sold on Amazon, https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/islamic-state/11657251/EIslamic-State-magazine-sold-on-Amazon.html, 2.05.2018.
  21. Materiał opatrzony komentarzem, Analyzing Isis’ propaganda – Mujatweets, https://www.youtube.com/watch?v=dXAnJ8jnLCI, 3.05.2018.
  22. Mazzetti M., Gordon M. R., ISIS Is Winning the Social Media War, U.S. Concludes, https://www.nytimes.com/2015/06/13/world/middleeast/isis-is-winning-message-war-us-concludes.html.
  23. Pieśni Państwa Islamskiego, https://euroislam.pl/piesni-panstwa-islamskiego/.
  24. Rose S., The Isis propaganda war: a hi-tech media jihad, https://www.theguardian.com/world/2014/oct/07/isis-media-machine-propaganda-war, 3.05.2018.
  25. „Rumiyah”, nr 1, 10, https://qb5cc3pam3y2ad0tm1zxuhho-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/08/Rumiyah-ISIS-magazine-10-issue.pdf.
  26. Sahah A., War, propaganda and media, Global Issues: Social, Political, Economic and Environmental Issues That Affect Us All, http://www.globalissues.org/article/157/war-propaganda-and-the-media.
  27. Sienkiewicz B. (2015), ISIS jako produkt popkultury, „Kultura Liberalna”, nr 322, https://kulturaliberalna.pl/2015/03/10/isis-produkt-popkultury/.
  28. Terror Group Makes Recruitment Video Game, https://www.youtube.com/watch?v=XDRLIqxBbac.
  29. „The Guardian”: Al-Kaida werbuje bojowników Państwa Islamskiego, http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1099007,the-guardian-al-kaida-werbuje-bojownikow-panstwa-islamskiego.html.