WPŁYW PROGRAMÓW MOTYWACYJNYCH NA WYNIKI FINANSOWE BANKÓW
Main Article Content
Abstrakt
W artykule przedstawiono programy opcji menedżerskich funkcjonujące w wybranych państwach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych. Artykuł ma na celu pokazanie wpływu wdrożonych programów na sytuację ekonomiczną przedsiębiorstw. Celem potwierdzenia wyników przytoczonych w artykule badań dotyczących osiąganych przez przedsiębiorstwa stosujące opcje menedżerskie korzyści ekonomicznych przeprowadzono analizę grupy sześciu banków w latach 2009-2010. Połowę grupy stanowiły banki, które wdrożyły programy opcyjne dla swoich pracowników. Analiza dotyczyła osiągniętych przez banki wyników finansowych oraz oceny banków przez rynek na podstawie kształtujących się w latach 2009-2010 cen akcji. Wnioski wynikające z przeprowadzonego badania pozwalają stwierdzić, że banki stosujące programy motywacyjne oparte na opcjach osiągają lepsze wyniki niż banki, które takich programów nie stosują.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Jak cytować
Łukowski, M. (2018). WPŁYW PROGRAMÓW MOTYWACYJNYCH NA WYNIKI FINANSOWE BANKÓW. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 74(2), 177-190. https://doi.org/10.14746/rpeis.2012.74.2.13
Numer
Dział
ARTYKUŁY
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.