Przesyłanie tekstów
Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie, czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych, mogą zostać odrzucone.
  • Tekst nie zostały opublikowany wcześniej ani przekazany do oceny w innym czasopiśmie (bez załączonego wyjaśnienia w Komentarzu do Redaktora).
  • Test jest zredagowany w następujących formatach: OpenOffice, Microsoft Word lub RTF.
  • Tam, gdzie jest to możliwe w bibliografii został wstawiony adres strony URL.
  • Tekst zawiera pojedyncze odstępy; 12-punktową czcionkę; imię autora a także afiliację napisane kursywą, a wszystkie ilustracje, ryciny i tabele są zamieszczone w tekście w odpowiednich miejscach i (dodatkowo jeśli jest taka konieczność) w osobnym pliku.
  • Tekst jest zgodny ze stylistycznymi i bibliograficznymi wymaganiami przedstawionymi w części ‘Instrukcje dla autorów’.

Wytyczne dla autorów

Tekst

Tekst należy przygotować w edytorze MS Word. Czcionka: Times New Roman 12 pkt., odstęp 1,5 wiersza. Marginesy standardowe. Tekst powinien zajmować objętość około jednego arkusza wydawniczego (40 tys. znaków typograficznych wraz ze spacjami). Jedna średniej wielkości ilustracja odpowiada liczbie 2500 znaków. Tekst musi być poprzedzony danymi autora obejmującymi:

  •  imię i nazwisko autora oraz afiliację (czcionka Times New Roman 12 pkt, kursywa)
  • adres e-mail
  • ORCID ID
  • tytuł artykułu (czcionka Times New Roman 14 pkt, bold)
  • zarys treści w języku polskim (czcionka Times New Roman, 10 pkt, maksymalnie 100 słów)
  • słowa kluczowe (czcionka Times New Roman, maksymalnie 5 haseł).

Po tekście głównym a przed Literaturą, w artykule jednego autora pisanym w języku polskim, należy zamieścić oświadczenie:

Konflikt interesów

Autor deklaruje brak występowania konfliktu interesów. Oświadcza, że tekst artykułu jest w całości jego dziełem.
Po tekście głównym a przed Literaturą, w artykule pisanym przez kilku autorów w języku polskim, należy zamieścić oświadczenie:

Konflikt interesów / wkład autorów

Autorzy deklarują brak występowania konfliktu interesów. Oświadczają, że tekst artykułu jest w całości ich dziełem. Podział pracy przy artykule wyglądał następująco:

  •  konceptualizacja: XX, YY
  • metodologia: XX, YY
  • organizacja badań: XX, YY
  • analiza formalna: XX, YY
  • pisanie: XX, YY

Abstrakt

Na końcu tekstu, po podaniu literatury, należy umieścić spis rycin i tabel, tytuł oraz streszczenie po angielsku (zawierające co najmniej 1500 znaków w przypadku artykułów pisanych po polsku) wraz ze słowami kluczowymi w języku angielskim (czcionka Times New Roman, 10 pkt). Dla artykułów w jęz. angielskim, abstrakt w jęz. polskim powinien być na końcu i zawierać nie więcej niż 100 słów.

Literatura

Obowiązuje system cytowania harwardzki: na końcu przytoczonego cytatu lub odwołania do czyjejś pracy umieszczone zostaje w nawiasie nazwisko autora i rok wydania pracy cytowanej. W Literaturze zamieszczonej na końcu artykułu znajduje się zapis przytaczanej pozycji.

Literatura powinna być zestawiona według schematu:

  • Artykuł w czasopiśmie
    Chojnicki Z., Czyż T. 2003. Polska na ścieżce rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Podejście regionalne. Przegląd Geograficzny, 75: 23–29.
  • Rozdział w pracy zbiorowej
    Parysek J., Ratajczak W. 2002. Analiza składowych głównych, jej korzyści i ograniczenia z punktu widzenia badań geograficznych. [W:] H. Rogacki (red.), Możliwości i ograniczenia zastosowania metod badawczych w geografii i gospodarce przestrzennej. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, s. 61–73.
  • Publikacja książkowa
    Kaczmarek T. 1996. Rola funkcji administracyjnych w rozwoju średnich miast Wielkopolski. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.

Tabele

1. Tabele powinny posiadać zwięzłą, nie za bardzo rozbudowaną główkę.
2. Tabele powinny być umieszczone we właściwym miejscu w tekście (dodatkowo w przypadku ilustracji lub map można je wysłać w oddzielnych plikach, w rozdzielczości co najmniej 300 dpi).

Ilustracje

1. Przygotowane w programach MS Excel, MS Word, Corel Draw.
Należy je dostarczyć w formacie programu w którym zostały przygotowane. Rycin przygotowanych w programie Corel Draw nie należy zapisywać jako *.tif lub *.jpg.
2. Ryciny skanowane.
Należy zapisać w formacie *.tif lub *.jpg (jeżeli jako *.jpg to z najmniejszą kompresją i najwyższą jakością – im mniejszy plik tym gorsza jakość, czego należy unikać) w rozdzielczości minimum 300 dpi przy szerokości 126 mm.
3. Ryciny przygotowane w innych programach.
Należy wyeksportować, najlepiej do formatu *.wmf. *.emf lub *.eps; jeżeli nie jest to możliwe to jako *.tif lub *.jpg (jeżeli jako *.jpg to z najmniejszą kompresją i najwyższą jakością) w rozdzielczości minimum 300 dpi przy szerokości 126 mm.
4. Pliki z rycinami najlepiej nazwać zgodnie z numeracją w tekście, a nie opisowo.

Polityka prywatności

Nazwy i adresy e-mail wprowadzone w tym czasopiśmie będą wykorzystywane wyłącznie do określonych celów tego czasopisma i nie zostaną udostępnione do innych celów.