Abstrakt
The analysis concerns the means of representation of the discourse of G. Flaubert in the study of F. Brunetière which has as its aim the assessment o f this writer on the basis of his works. The categories which have been considered are: representation of the other discourse (reported speech, autonymic modalisation) and the borrowing of segments which serve to discuss the procedures of writing. We have observed the presence of many opaque and clouding formulations. To a large degree the critic bases his judgements on the words and opinions of the writer himself. In particular cases, Flaubert as a source becomes cospeaker and is identified as «the poet».
Bibliografia
Authier-Revuz, J. (1982), Hétérogénéité montrée et hétérogénéité constitutive: elements pour une approche de Vautre dans le discours, DRLAV 26: 91-151.
Authier-Revuz, J. (1992), Repères dans le champ du discours rapporté, L’Information grammaticale 55: 38-42.
Authier-Revuz, J. (1993), Repères dans le champ du discours rapporté (suite), L’Information grammaticale 56: 10-15.
Authier-Revuz, J. (1995), Ces mots qui ne vont pas de soi. Boucles reflexives et non-coincidences du dire, t. 1-2, Larousse: Paris.
Authier-Revuz, J. (1997), Modalisation autonymique et discours autre. Modeles linguistiques, t. XVIII, fase. 1: 33-51.
Brunetière, F. (1880), Le naturalisme franęais. Etude sur Gustave Flaubert, dans: Le roman naturaliste, s.d., Calmann-Lévy: Paris.
De Arruda, D. (1992), Discours rapporté et circulation de la parole. Contribution à une approche dialogique du discours d’autrui (Etude de six commentaires oraux induits parla lecture d’un article de presse), Peeters, Louvain-La-Neuve.
Gaulmyn M.-M. de (1983), Les verbes de communication dans la structuration du discours: essai sur la réfléxivité du langage - Récits d’enfants et échanges entre enfants et adultes. Thèse d’Etat, Università de Lyon et Università Paris Vili.
Jaubert A., Labirynthes énonciatifs, Modèles linguistiques, t. XVIII, fase. 1: 17-31.
Kroker W., Sobieska-Piłatowicz A. (1997), Anthologie de la critique littéraire franęaise des XIX? et XX1 siècles. Uniwersytet Warszawski, Instytut Romanistyki: Warszawa.
Maingueneau D. (1994), L’énonciation en linguistique franęaise, Hachette, Paris.
Moirand S. (1988), Une histoire de discours... Une analyse de discours de la revue «Le Franęais dans le monde» 1961-1981, Hachette: Paris.
Mortara-Garavelli B. (1985), La parola d’altri. Prospettive di analisi di discorso. Sellerio editore, Palermo.
Mortara-Garavelli B. (1995), Il discorso indiretto ne ll’italiano parlato, Etudes Romanes 34: 69-88.
Murat M., Cartier-Bresson B. (1987), C’est-à-dire ou la reprise interpretative, Langue franęaise 73: 5-15.
Perrin L. (1994), Mots et énoncés mentionnés dans le discours, Cahiers de linguistique franęaise 15: 217-248.
Rosier L. (1997), Entre binarité et continuum, une nouvelle approche théorique du discours rapporté? Modeles linguistiques t. XVIII, fase. 1: 7-16.
Simonin J. (1984), Les plans d'énonciation dans Berlin Alexanderplatz de Döblin, ou de la polyphonie textuelle, Langages 73: 30-56.
Licencja
- Autor oświadcza, że przysługują mu osobiste i majątkowe prawa autorskie do Utworu oraz że nie są one ograniczone w zakresie objętym niniejszą Umową, oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza majątkowych lub osobistych praw autorskich innych osób.
- Autor udziela Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu bez ograniczeń terytorialnych i przez czas nieokreślony na następujących polach eksploatacji:
2.1. wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2.2. wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy Utworu;
2.3. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
2.4. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
2.5. wprowadzanie Utworu w postacie elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzanie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
2.6. rozpowszechnianie Utworu w postaci elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranetu lub innej sieci, w pracy zbiorowej jak również samodzielnie;
2.7. udostępnianie Utworu w wersji elektronicznej w taki sposób, by każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w szczególności za pośrednictwem Internetu, Intranetu, Extranetu lin innej sieci;
2.8. udostępnianie Utworu zgodnie z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons. - Autor zezwala Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na:
3.1. nieodpłatne korzystanie i rozporządzanie prawami do opracowań Utworu i tymi opracowaniami.
3.2. wysyłanie metadanych Utworu oraz Utworu do komercyjnych i niekomercyjnych baz danych indeksujących czasopisma. - Autor upoważnia i zobowiązuje Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do udzielania osobom trzecim dalszych licencji (sublicencji) do Utworu oraz do innych materiałów, w tym utworów zależnych lub opracowań zawierających lub powstałych w oparciu o Utwór, przy czym postanowienia takich sublicencji będą tożsame z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu wyłącznie w celach niekomercyjnych pod następującymi warunkami:
4.1. uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem informacji, o autorstwie tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji;
4.2. na tych samych warunkach, wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej to tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny. - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest zobowiązany do:
5.1. udostępniania Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym bez ograniczeń technicznych;
5.2. poprawnego informowania osób, którym Utwór będzie udostępniany o udzielonych im sublicencjach w sposób umożliwiający odbiorcom zapoznanie się z nimi.
Pozostałe postanowienia
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).