Abstrakt
Thomas Owen is well-known as a master of the fantastic 20th century’s short stories. This genre is often influenced by the medieval fiction, in its atmosphere, ‘colour’ and moreover throught precise figures, situations and, sometimes, well specific works, specially arthurian. The case of Owen offers the particular interest of not really a rewriting or even a genuine reception but, supported by a knowledge of some texts, of a literary construction founded on the author’s appreciation of a ‘spirit of the Middle Ages’.
Bibliografia
Baudry, R. (1996). « Le Lancelot-Guenièvre de Jean Cocteau ou les Avatars du Mythe Amours, Sosies et Substitutions », CRMH, 37-49.
Chagas, O. E. (2008). « A Descoberta da Nova Retórica: Jean Paulhan e Brunetto Latini. La Découverte de la Nouvelle Rhétorique: Jean Paulhan et Brunetto Latini », Ideação, (Núcleo Interdisciplinar de Estudos e Pesquisas em Filosofia), 18/12, 17-32.
Dubost, F. (1991). Aspects fantastiques de la littérature narrative médiévale (XIIe-XIIIe s.). L’autre, l’ailleurs, l’autrefois, Paris : Champion, 2 vol.
Lope, H. J., Neuschäfer, A. (ed.) (1998). René Kalisky (1936-1981) et la hantise de l’Histoire, éd., Frankfurt/Main – Berlin – New York – Paris – Wien : Peter Lang.
Marot, P. (1995). « Le Roi pêcheur : Le Graal ou l’envers de la représentation », Cahiers de l’Association internationale des études françaises, 47, 115-134.
Owen, Th. (1998). OEuvres complètes, 4 vol., Bruxelles : Lefrancq.
Pomel, F. (2005). « Michel Rio et le modèle textuel médiéval: filiation et paternité littéraires », in Images du Moyen Âge, Presses Universitaires de Rennes.
Pomel, F. (2010). « Michel Rio : les réécritures arthuriennes », Cahiers de recherches médiévales et humanistes, 19, 145-149.
Ribémont, B. (2006). « Michel Rio : une réécriture de la légende arthurienne ou la mystique de la loi », in Mythosaktualisierungen. Tradierungs-und Generierungspotentiale einer alten Errinerugsform, Hrgs S. Wodianka, D. Rieger, Berlin – New York : De Gruyter, 193-209.
Ruelens, Ch. (1872). « La Bibliothèque bleue en Belgique », Le Bibliophile belge, 7, 59-69, 200-204.
Schneider, M. (1985). « Cocteau et le Moyen Âge », Cahiers Jean Cocteau, 10, 259-265.
Silvestri, A. (2003). « Charles le Téméraire ou l’autopsie d’un prince de René Kalisky : un défi contre la ‘désexistence’ », in Les écrivains francophones interprètes de l’Histoire : entre filiation et dissidence. Actes du colloque de Cerisy-la-Salle, du 2 au 9 septembre 2003, Bruxelles : Peter Lang, 435-456.
Licencja
- Autor oświadcza, że przysługują mu osobiste i majątkowe prawa autorskie do Utworu oraz że nie są one ograniczone w zakresie objętym niniejszą Umową, oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza majątkowych lub osobistych praw autorskich innych osób.
- Autor udziela Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu bez ograniczeń terytorialnych i przez czas nieokreślony na następujących polach eksploatacji:
2.1. wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2.2. wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy Utworu;
2.3. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
2.4. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
2.5. wprowadzanie Utworu w postacie elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzanie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
2.6. rozpowszechnianie Utworu w postaci elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranetu lub innej sieci, w pracy zbiorowej jak również samodzielnie;
2.7. udostępnianie Utworu w wersji elektronicznej w taki sposób, by każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w szczególności za pośrednictwem Internetu, Intranetu, Extranetu lin innej sieci;
2.8. udostępnianie Utworu zgodnie z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons. - Autor zezwala Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na:
3.1. nieodpłatne korzystanie i rozporządzanie prawami do opracowań Utworu i tymi opracowaniami.
3.2. wysyłanie metadanych Utworu oraz Utworu do komercyjnych i niekomercyjnych baz danych indeksujących czasopisma. - Autor upoważnia i zobowiązuje Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do udzielania osobom trzecim dalszych licencji (sublicencji) do Utworu oraz do innych materiałów, w tym utworów zależnych lub opracowań zawierających lub powstałych w oparciu o Utwór, przy czym postanowienia takich sublicencji będą tożsame z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu wyłącznie w celach niekomercyjnych pod następującymi warunkami:
4.1. uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem informacji, o autorstwie tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji;
4.2. na tych samych warunkach, wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej to tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny. - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest zobowiązany do:
5.1. udostępniania Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym bez ograniczeń technicznych;
5.2. poprawnego informowania osób, którym Utwór będzie udostępniany o udzielonych im sublicencjach w sposób umożliwiający odbiorcom zapoznanie się z nimi.
Pozostałe postanowienia
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).