Abstrakt
The objective of the article is to describe the structure of the narrative world in Mercć Rodoreda’s Quanta, ąuanta guerra... and to analyse representation of the war as one of the most important elements of this universe.Bibliografia
Abraraowska, J. (1977), Alegoreza i alegoria w dawnej kulturze literackiej, en T. Bujnicki, J. Sławiński (eds.): Problemy odbioru i odbiorcy, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, pp.128-148.
Abramowska, J. (1978), Peregrynacja, en M. Głowiński i A. Okopień-Sławińska (eds.), Przestrzeń w literaturze, Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, pp. 125-158.
Arnau, C. (1990), Miralls magies. Aproximado a l'áltima narrativa de Mercé Rodoreda, Edicions 62, Barcelona.
Auerbach, E. (1968), Mimesis. Rzeczywistość przedstawiona w literaturze Zachodu, PIW, Warszawa.
Bajtin, M. (1989), Teoría y estética de la novela, Taurus, Madrid.
Baquero Goyanes, M. (1995), Estructuras de la novela actual. Castalia, Madrid.
Busquets, L. (1988), «Quanta, quanta guerra...» o el procès d'individuaciô, en Estudis de Llengua i Literatura catalanes, vol. XX, Abadía de Montserrat, Barcelona, pp. 211-236.
Campillo, M. (1981), Mercè Rodoreda: la realitat i els miralls, Els Marges, 21, pp.129-130.
Carbonell, N. (1994), «La plaça del Diamant» de Mercè Rodoreda, Empûries, Barcelona.
Carner J., Espriu, S., Brossa J. (1981), Teatre, Edicions 62, Barcelona.
Casals i Couturier, M. (1991), Mercè Rodoreda. Contra la vida, la literatura. Biografia, Edicions 62, Barcelona.
Esteban, M. A. (1988), «Quanta, quanta guerra...»: de la teoria a la práctica. Actes del Cinquè Colloqui d ’Estudis Catalans a Nord-Amèrica, Barcelona, Abadia de Montserrat, Barcelona, pp.301-312.
Fuster, J. (1988), Literatura catalana contemporània. Curial, Barcelona.
Łuczak, B. (2000), Elementos fantásticos en obras de Mercè Rodoreda. Hacia lo «real mítico» (sinopsis de la tesis de doctorado), en Piotr Sawicki et al. (eds.): Mundo ibérico, mundo eslavo: afinidades e interrelaciones, Estudios Hispánicos VIII, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, pp. 205-208.
Rodoreda, M. (1984), “Prôleg" a Mirall trencat, en: Obres Completes III (1967-1980), Edicions 62, Barcelona, pp. 13-32.
Rodoreda, M. (1986), Quanta, quanta guerra..., El Club deis Novel listes, Barcelona.
Roselló Bover, P. (1996), Mercè Rodoreda i «El manuscrit trobat a Saragossa», Revista de Catalunya, 108 (VI), pp. 118-131.
Wieczorkiewicz, A. (1996), Wędrowcy fikcyjnych światów. Pielgrzym, rycerz i włóczęga, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk.
Zumthor, P. (1991), De Perceval à Don Quichotte. L’espace du chevalier errant, Poétique, 87 (1991), pp. 259-269.
Licencja
- Autor oświadcza, że przysługują mu osobiste i majątkowe prawa autorskie do Utworu oraz że nie są one ograniczone w zakresie objętym niniejszą Umową, oraz że utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza majątkowych lub osobistych praw autorskich innych osób.
- Autor udziela Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z Utworu bez ograniczeń terytorialnych i przez czas nieokreślony na następujących polach eksploatacji:
2.1. wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
2.2. wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy Utworu;
2.3. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
2.4. włączenie Utworu w skład utworu zbiorowego;
2.5. wprowadzanie Utworu w postacie elektronicznej na platformy elektroniczne lub inne wprowadzanie Utworu w postaci elektronicznej do Internetu, Intranetu, Extranetu lub innej sieci;
2.6. rozpowszechnianie Utworu w postaci elektronicznej w Internecie, Intranecie, Extranetu lub innej sieci, w pracy zbiorowej jak również samodzielnie;
2.7. udostępnianie Utworu w wersji elektronicznej w taki sposób, by każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w szczególności za pośrednictwem Internetu, Intranetu, Extranetu lin innej sieci;
2.8. udostępnianie Utworu zgodnie z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons. - Autor zezwala Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na:
3.1. nieodpłatne korzystanie i rozporządzanie prawami do opracowań Utworu i tymi opracowaniami.
3.2. wysyłanie metadanych Utworu oraz Utworu do komercyjnych i niekomercyjnych baz danych indeksujących czasopisma. - Autor upoważnia i zobowiązuje Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do udzielania osobom trzecim dalszych licencji (sublicencji) do Utworu oraz do innych materiałów, w tym utworów zależnych lub opracowań zawierających lub powstałych w oparciu o Utwór, przy czym postanowienia takich sublicencji będą tożsame z wzorcem licencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) lub innej wersji językowej tej licencji lub którejkolwiek późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons Tym samym uprawnia wszystkich zainteresowanych do korzystania z utworu wyłącznie w celach niekomercyjnych pod następującymi warunkami:
4.1. uznanie autorstwa czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem informacji, o autorstwie tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji;
4.2. na tych samych warunkach, wolno rozpowszechniać utwory zależne jedynie na licencji identycznej to tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny. - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu jest zobowiązany do:
5.1. udostępniania Utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym bez ograniczeń technicznych;
5.2. poprawnego informowania osób, którym Utwór będzie udostępniany o udzielonych im sublicencjach w sposób umożliwiający odbiorcom zapoznanie się z nimi.
Pozostałe postanowienia
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).