Abstrakt
Celem artykułu jest analiza działalności podejmowanej przez fundację Mamy Głos, organizację założoną w 2015 r. przez gimnazjalistki z kilku polskich miast. Posłużą do tego dostępne materiały dotyczące tej organizacji, a także dane zebrane za pomocą wywiadu pogłębionego przeprowadzonego z założycielkami organizacji. Główne pytania badawcze dotyczą motywów aktywności podejmowanej w ramach Mamy Głos, sposobów realizacji zakładanych przez organizację celów, charakterystyki założycielek. Działalność ta zostanie przedstawiona w kontekście aktywności politycznej młodzieży, z uwzględnieniem płci.
Bibliografia
Dolata R., Koseła K., Wiłkomirska A., Zielińska A. (2004), Młodzi obywatele. Wyniki międzynarodowych badań młodzieży, WUW, Warszawa.
Koseła K. (1999), Młodzież szkolna o rynku i demokracji, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Kwiatkowska A. (2010), Koncepcja obywatelstwa w teorii feministycznej, in: Praktyki obywatelskie Polaków, ed. J. Raciborski, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
Schultz W., Sibberns H. (eds.) (2004), IEA Civic Education Study. Technical Report.
Szafraniec K. (2011), Wprowadzenie, in: Młodzież 2011, ed. M. Boni, Kancelaria Prezesa RM, Warszawa.
Szafraniec K. (2012), Dojrzewający obywatele dojrzewającej demokracji. O stylu politycznej obecności młodych, Instytut Obywatelski, Warszawa.
Zalewska A. M., Krzywosz-Rynkiewicz B. (2011), Psychologiczne portrety młodych. Rozwojowe i podmiotowe uwarunkowania aktywności obywatelskiej młodzieży, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa.
Licencja
Teksty opublikowane na łamach czasopisma "Środkowoeuropejskie Studia Polityczne" i udostępniane w formacie PDF objęte są licencją CC BY 4.0 (Creative Commons - Uznanie autorstwa). Kopiowanie i rozpowszechnianie dozwolone jest pod warunkiem uznania autorstwa.