W kierunku superagregacji. Szansa czy koniec nadawców telewizyjnych?
PDF

Słowa kluczowe

superagregacja
usługi przesyłania strumieniowego na żądanie
dystrybucja treści
content

Jak cytować

Świerczyńska-Głownia, W. (2023). W kierunku superagregacji. Szansa czy koniec nadawców telewizyjnych?. Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, (2), 203–216. https://doi.org/10.14746/ssp.2023.2.11

Abstrakt

Superagregatory bez wątpienia zmienią kształt rynku mediów audiowizualnych, a sam proces superagregacji staje się coraz ważniejszą strategią biznesową na konkurencyjnym rynku OTT. Podejmowanie działań zmierzających kierunku utworzenia superagregatora wydaje się obecnie koniecznością dla tych przedsiębiorstw medialnych, które aspirują do zbudowania znaczącej przewagi konkurencyjnej na rynku telewizji i streamingu. Celem niniejszego tekstu jest zidentyfikowanie i omówienie wyzwań związanych z powstawaniem, jak również funkcjonowaniem superagregatorów na rynku usług streamingowych. Artykuł ma charakter deskrypcyjny i oparty został o analizę dostępnych raportów, opracowań o charakterze praktycznym, jak również wypowiedzi eksperckich. Nadto zamysłem autorki jest wskazanie transformacji rynku medialnego w kierunku integracji instytucjonalnej przy jednoczesnym utrzymaniu różnorodności dostępnych treści.

https://doi.org/10.14746/ssp.2023.2.11
PDF

Bibliografia

Broadcast and On-line Services: Search, select, and rightful use of content on personal storage systems („TV-Anytime”) (2011), ETSI TS 102 822-3-1 V1.7.1 (2011-11), European Broadcasting Union-European Telecommunications Standards Institute.

Chan-Olmsted S. M. (2014), Competitive Strategy for Media Firms. Strategic and Brand Management in Changing Media Markets, Laerence Erlbaum Associates, Publishers, London.

Diallo A. (2013), Ready To Cut The Cable TV Cord? Here’s How To Do It, https://www.forbes.com/sites/amadoudiallo/2013/10/16/how-to-cut-the-cord-cable-tv/?sh=6dd59f1323ac, 2.10.2023.

Gąbka A. (2022), Integracja serwisów streamingowych TVP. „Aplikacje w Android TV zaplanowane, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-odbierac-w-internecie-kanaly-tvp1-tvp2-tvp-info-jak-dziala-tvp-go-tvp-vod-oferta-kanaly, 22.10.2023.

Kahana E. (2020), 3 compelling reasons to adopt TV content aggregation, https://www.viaccess-orca.com/blog/3-reasons-to-adopt-tv-content-aggregation, 18.11.2023.

Kahana E. (2020b), The 5 benefits VO Super Aggregator brings to operators, https://www.viaccess-orca.com/blog/5-benefits-vo-super-aggregator, 19.11.2023.

Mackinlay J. (2020), Super aggregation: The new hero for pay-TV, https://www.linkedin.com/pulse/super-aggregation-new-hero-pay-tv-jamie-mackinlay, 10.11.2023.

Montessuit D. (2021), Super aggregation: A creative crossing of technologies, https://www.mediakind.com/blog/super-aggregation-a-creative-crossing-of-technologies/, 12.11.2023.

Next stop: super-aggregation – a survival guide for future audiovisual media markets (2020), Convergent Media Consulting e.U., https://convergentmedia.at/en/wp-content/uploads/2019/11/Super-Aggregation-White-Paper-ENG.pdf, 10.11.2023.

Spersonalizowane doświadczenia FAST będą wyróżniać się wśród widzów telewizyjnych, (wrzesień 2023), https://www.nielsen.com/pl/insights/2023/personalized-fast-experiences-will-stand-out-with-tv-audiences/, 15.10.2023.

Stream. Koncepcja wieloekranowej platformy dystrybucyjnej Telewizji Polskiej S.A. (2015), Ośrodek – TVP Technologie, Warszawa.

Super Aggregation. Cord-Cutting Keeping You Awake at Night?, https://www.viaccess-orca.com/super-aggregator#highlights, 20.11.2023.

Świerczyńska-Głownia W. (2017), Działalność programowa telewizji publicznej. Kluczowe determinanty programowania i dystrybucja oferty, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.

Świerczyńska-Głownia W. (2019), System rekomendacji treści jako narzędzie promocji treści, w: Dynamika przemian w mediach, red. A. Hess, M. Nowina Konopka, W. Świerczyńska-Głownia, Wydawnictwo ToC, Kraków, s. 189–208.

Świerczyńska-Głownia W. (2023), FAST, w kierunku nowej formy dystrybucji treści, „Media, Biznes, Kultura”, nr 2. DOI: https://doi.org/10.4467/25442554.MBK.23.022.19052

The metadata journey to super-aggregation. Seamless integration of Nielsen’s Gracenote entertainment metadata underpins Liberty Global’s super-aggregator user experience (2023), Nielsen, https://www.nielsen.com/wp-content/uploads/sites/2/2023/07/Liberty-Global-case-study.pdf, 3.11.2023.

TVP VOD rusza dzięki platformie Redge Media (2022), https://redge.com/pl/tvp-vod-rusza-dzieki-platformie-redge-media/, 3.11.2023.