Abstrakt
The article is the result of a search for effective tools that can support the process of enriching the individual lexicon of students. The possibilities of involving students in this process through the use of selected ICT tools were indicated. It was pointed out that the use of various platforms and mobile applications in the development and control of lexical skills is conducive to individualization of teaching, and its inclusion in the learning process requires an analysis for usefulness in achieving expected learning outcomes. Online learning platforms such as WordWall and LearningApps, that allow for the design of interactive exercises facilitating the learning of foreign languages, and in particular the improving of foreign vocabulary, were analyzed. Their use in the course of independent learning enables the enrichment of vocabulary in accordance with the interests and individual communication needs of students. The inclusion of these tools in the didactic process may positively affect the motivation to learn, and their systematic use, both in the classroom and during individual work, it also allows the acceleration of the memorization of the vocabulary of a foreign language.
Bibliografia
Azimov, Èlhan, Elena Vilʹšineckaâ. „Materialy Interneta na urokah anglijskogo âzyka”. Inostrannye âzyki v škole, 1, 2001, s. 54–58.
Bim, Inessa. Metodika obučeniâ inostrannym âzykam kak nauka i problemy školʹnogo učebnika. Moskva, Russkij âzyk, 1977.
Bykov, Ilʹâ, Olʹga Filatova. Tehnologii Web 2.0 i svâzi s obŝestvennostʹŭ: Smena paradigmy ili dopolnitelʹnye vozmožnosti?. Web. 08.09.2021. https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologii-veb-2-0-i-svyazi-s-obschestvennostyu-smena-paradigmy-ili-dopolnitelnye-vozmozhnosti/viewer.
Kruteckij, Vadim. Psihologiâ: učebnik dlâ učaŝihsâ ped. učiliŝ. Moskva, Prosveŝenie, 1980.
Spitzer, Manfred. Jak uczy się mózg. Przeł. Małgorzata Guzowska-Dąbrowska. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.
Sysoev, Pavel. Informacionnye i kommunikacionnye tehnologii v lingvističeskom obrazovanii: učebnoe posobie. Moskva, Librokom, 2013.
Szewczuk, Włodzimierz. Podstawy psychologii: podręcznik akademicki. Warszawa, Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, 2000.
Wejn, Aleksander, Berta Kamieniecka. Tajemnice pamięci. Przeł. Józef Dancygier. Warszawa, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, 1976.
Zalevskaâ, Aleksandra. Slovo v leksikone čeloveka. Voronež, Izdatel’stvo Voronežskogo gosudarstvennogo universiteta, 1990.
http://didaktor.ru/Wordwall-zamechatelnaya-kollekciya-shablonov-didakticheskix-igr/.
https://study-english.info/ict-web2.php.
https://teachbase.ru/obuchenie/kak-sozdavat-zadaniya-v-servise-learningapps/.
https://www.womczest.edu.pl/new/wp-content/uploads/2020/05/Tworzenie-wirtualnych-ćwiczeń w-aplikacji-Wordwall”.pdf.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
