Abstrakt
Wprowadzenie do szkół edukacji seksualnej budzi wiele wątpliwości rodziców oraz nauczycieli. Współczesne standardy opierają się na założeniu, że rodzimy się jako istoty seksualne. I dlatego edukować należy już dzieci w przedszkolu. Jednak dokładna analiza zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia budzi wiele wątpliwości. Liberalna edukacja seksualna zakłada bowiem oddzielenie współżycia oraz innych form ekspresji seksualnej od kwestii rodziny i małżeństwa. Może już najwyższy czas, aby skończyć z polityką seksualną wymierzoną przeciwko takim wartościom jak miłość, małżeństwo, wierność czy rodzina.Bibliografia
Dolle J.M., Daling J.R., White E., Brinton L.A., Doody D.R., Porter P.L., Malone K.E., Risk Factors for Triple-Negative Breast Cancer in Women Under Age 45, “Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention” Vol. 18(4), 2009, s. 1157-1166.
Jackson D., Buttoned-up Britain needs to talk about sex education, http://www.dailymail.co.uk/debate/article-2080271/Buttoned-Britain-needs-talk-sex-education.html [dostęp 15.08.2014].
McLemee S., The Man Who Took Sex Out of the Closet, http://www.salon.com/1997/11/05/kinsey/ [dostęp 16.08.2014].
Kuby G., Globalna rewolucja seksualna. Likwidacja wolności w imię wolności, Kraków 2013.
Reisman J., McAlister M.E., Rondeau P.E., Global Sex Deviance Advocacy: The Trojan Horse to Destroy the Family and Civil Society, “Ave Maria International Law Journal” 1(2012), s. 231-266.
Rector R., Johnson K.A., Noyes L.R., Sexually Active Teenagers Are More Likely to Be Depressed and to Attempt Suicide, http://www.heritage.org/research/reports/2003/06/sexually-active-teenagers-are-more-likely-to-be-depressed [dostęp 17.08.2014].
Reisman J., Eichel E.W., Kinsey – seks i oszustwo, Warszawa 2002.
Sex Education That Works. What is sex education?, http://www.avert.org/sex-education-works.htm [dostęp 15.08.2014].
Standardy edukacji seksualnej w Europie. Podstawowe zalecenia dla decydentów oraz specjalistów zajmujących się edukacją i zdrowiem, Biuro Regionalne WHO dla Europy i BZgA, http://www.federa.org.pl/dokumenty_pdf/edukacja/WHO_BZgA_Standardy_edukacji_seksualnej.pdf [dostęp 17.08.2014].
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Teologia i Moralność są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Teologia i Moralność udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych w Teologii i Moralności pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).