Abstract
This paper discusses the issue of determining the legal basis that authorizes public administration to impose enforceable obligations on parties. The author contests the justification of the judgment of the Provincial Administrative Court in Łódź of 21 May 2019, which was issued in connection with the financial penalty imposed on a gambling operator for organizing betting-bookmaking in breach of the terms of the granted license and the approved rules of procedure. The PAC in Łódź considered the information letter addressed by the Ministry of Finance, Department of Sectoral, Local and Gaming Taxes to all gambling operators as one of the reasons for its ruling.
References
Błaś, A. (2010). Prawne formy działania administracji publicznej, [w:] J. Boć (red.), Prawo administracyjne. Wrocław: 321.
Jaśkowska, M. (2015). Uznanie administracyjne a inne formy władzy dyskrecjonalnej administracji publicznej, [w:] R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel (red.), Instytucje prawa administracyjnego. Warszawa: 229.
Kijowski, D. (2000). Pozwolenia w administracji publicznej. Studium z teorii prawa administracyjnego. Białystok.
Kondratowska-Muszyńska, J. (2020). Komentarz do art. 14a Ordynacji podatkowej, [w:] H. Dzwonkowski (red.), Ordynacja podatkowa. Komentarz. Warszawa: 146.
Ziemski, K.M. (2015). Prawne formy działania administracji, [w:] R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel (red.), Prawne formy działania administracji. Warszawa: 60.
License
Copyright (c) 2021 Paulina Pietkun
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.