Abstrakt
brakBibliografia
T. Boy-Żeleński, Szkice literackie, [w:] Pisma, t. 6, Warszawa 1956, s. 70-85.
K. Irzykowski, Walka o treść, [w:] Cięższy i lżejszy kaliber, Warszawa 1957, s. 340.
A. van Crugten, Witkiewicz, czyli Walka płci, przeł. W. Bieńkowska, „Twórczość”, 1968, nr 1.
K. Puzyna, Wstęp [do:] S.I. Witkiewicz, Dramaty, t. 1, Warszawa 1962, s. 31,32.
A. Ważyk, O Witkiewiczu, „Dialog”, 1965, nr 8, s. 71, 72
J. Kłossowicz, Teoria i dramaturgia Witkacego, „Dialog”, 1959, nr 12, s. 89.
M. Masłowski, Bohaterowie dramatów Witkacego, „Dialog”, 1967, nr 12. S.92.
J. Błoński, Teatr Witkiewicza, „Dialog”, 1967, nr 12, s. 73, 74.
A. Kijowski, Samobójstwo przez parodię, „Twórczość”, 1960, nr 9.
L. Sokół, Glossa do „Janulki”, „Dialog”, 1965, nr 9, s. 115.
R. Caillois, Modliszka, [w:] Odpowiedzialność i styl, Warszawa
M. Podraza-Kwiatkowska, Salome i Androgyne, [w:] Młodopolskie harmonie i dysonanse, Warszawa 1969.
E. Wysińska, Witkacy jako klasyk, „Dialog”, 1966, nr 5.
S.I. Witkiewicz, Wstęp do teorii Czystej Formy w teatrze, [w:] Nowe formy w malarstwie,
Warszawa 1959, s. 281.
K. Wyka, Trzy legendy tzw. Witkacego, [w:] Łowy na kryteria, Warszawa 1965.
J. Błoński, Znaczenie i zniekształcenie w „czystej formie” S.I. Witkiewicza, „Miesięcznik
Literacki”, 1967, nr 8, s. 27
J. Ziomek: Komizm – parodia – trawestacja, [w książce zbiorowej:]
Prace o literaturze i teatrze ofiarowane Zygmuntowi Szweykowskiemu, Wrocław 1966.
H. Markiewicz, Parodia a inne gatunki literackie, „Dialog”, 1967, nr 11.
D. Bayer, Der triviale Familien- und Liebesroman im 20. Jahrhundert, Tübingen 1963.
D. Danek, O cytatach struktur (quasi-cytatach) i ich funkcji w wewnętrznej polemice literackiej, [w książce zbiorowej:] Prace z poetyki poświęcone VI Międzynarodowemu Kongresowi Slawistów, pod red. M.R. Mayenowej i J. Sławińskiego, Wrocław 1968.
M. Szpakowska, Witkiewiczowska teoria kultury, „Dialog”, 1968, nr 10, s. 116.
S.I. Witkiewicz, Węzłowisko upośledzenia (fragment Niemytych dusz), „Skawa”, 1939, nr 2.
S.I. Witkiewicz, Polemika z krytykami, oprac. J. Degler, „Pamiętnik Teatralny”, 1969, z. 3, s. 314, 318.
S.I. Witkiewicz, Dlaczego powieść nie jest dziełem Sztuki Czystej?, „Zet”, 1934.
W: A. Mencwel, Witkacego jedność w wielości, „Dialog”, 1965, nr 12, s. 95.
F. Bielak, Coś nowego, „Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej”,
, nr 1-2, 41.
K. Pomian, Witkiewicz zredukowany do absurdu, „Dialog”, 1970, nr 3, s. 107. s. 149.
E. Kretschmer, Körperbau und Charakter, Berlin 1942, s. 198 i n.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).