Abstrakt
Jest to szósty z serii artykułów powstałych w projekcie pt. Konsulting historyczny gier Polskiego Towarzystwa Badania Gier, realizowanego w ramach grantu z CRPK. Na podstawie poprzednich tekstów przedstawia propozycję modułowego sylabusa kursu dla studentów historii nastawionego na szkolenie kompetencji przydatnych w konsultingu gier. Modułowość oznacza, że zamiast pojedynczego programu jest zbiór autonomicznych, parotygodniowych bloków, z których można stworzyć różne konfiguracje tematyki i narzędzi. Obejmują pracę z materiałem wizualnym, tekstowym, liczbowym, zbieranie informacji w terenie, a także pracę z dokumentacją projektową.
Finansowanie
Tekst jest efektem Zadania nr 4 w projekcie badawczym Polskiego Towarzystwa Badania Gier pt. Konsulting historyczny gier – rozpoznanie potrzeb i stworzenie rozwiązań dla rozwoju nowej specjalizacji kreatywnej. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w programie Rozwój Sektorów Kreatywnych.
Bibliografia
Çatak, G., Majewski, J., Mochocki, M., Barák, P., Jehličková, L., Välisalo, T., Koskimaa, R., Kolek, L., Gemrot, J., Černý, V., Guman, J. (2022). GAMEHIGHED Companion Book. Bydgoszcz: GAMEHIGHED.
Ferdig, R. E., Baumgartner, E., Gandolfi, E. (red.), (2021). Teaching the Game: A Collection of Syllabi for Game Design, Development, and Implementation (Vol. 1). Pittsburgh: ETC Press.
Fullerton, T. (2024). Game design workshop: A playcentric approach to creating innovative games (fifth edition). New York: CRC Press. DOI: https://doi.org/10.1201/9781003460268
Kot, Y.I., Mochocki, M. (2023). Methods and Tools for Game Writing and Narrative Design in Professional Books from 2019 to 2022. Homo Ludens, 16 (1/2023), 13–48. DOI: https://doi.org/10.14746/HL.2023.16.1
Mochocki, M., Kot, Y.I. (2024a). Historical Consultants in the CEE Video Game Industry. Part 1: Good and Bad Practices. Homo Ludens, 17 (1/2024), 39–68.
Mochocki, M., Kot, Y.I. (2024b). Historical Consultants in the CEE Video Game Industry. Part 2: Competence Building. Homo Ludens, 17 (1/2024), 69–92.
Pigulak, M., Gdaniec, E., Wasiak, P. (2024). Rola i miejsce kształcenia konsultanta historycznego branży gier na studiach wyższych – perspektywa praktyczna. Homo Ludens, 17 (1/2024), 117–140.
Szeja, J. Z., Mochocki, M. (2024). Konsulting historyczny gier analogowych w Polsce i w kontekście. Homo Ludens, 17 (1/2024), 93–116.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2024 Ewelina Gdaniec, Patryk Wasiak, Arkadiusz Janicki, Beata Możejko, Witold Świętosławski, Bartosz Odorowicz

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Szczegółowe informacje dotyczące prawa autorskiego zawarte są w umowie podpisywanej między wydawcą a autorem.