Abstrakt
Autor stawia następujące pytania: W jakim kierunku będzie się rozwijać biblioteka uniwersytecka? Czy ma być instytucją obsługującą sektor edukacyjny i badawczy? Czy będzie współuczestniczyć w badaniach naukowych prowadzonych na uczelni i poza nią, np. w przedsiębiorstwach? Czy pod wpływem rozwoju nowoczesnych technologii informacyjnych przekształci się w instytucję wirtualną, czy też zachowa tradycyjną formułę działania? Te i inne pytania nurtują nie tylko bibliotekarzy, ale także czytelników. Niniejszy artykuł stanowi przyczynek do szerszej dyskusji na ten temat. Celem autora jest ukazanie biblioteki uniwersyteckiej jako ośrodka generowania oraz rozpowszechniania wiedzy i innowacji.
Bibliografia
Grygowski D. 2001 Dokumenty nieksiążkowe w bibliotece, Wydawnictwo SBR Warszawa.
Kłak M. 2010 Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Ekonomii i Prawa im. Prof. Edwarda Lipińskiego w Kielcach, Kielce.
Mayor F., Bindem J. 2001 Przyszłość świata, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Ratajewski J. 2002 Wprowadzenie do bibliotekoznawstwa, Wydawnictwo SBP, Warszawa.
Rodak P 2009 Pismo, książka, lektura. Rozmowy: Le Goff, Chartier, Hebrard, Fabre, Lejeune, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Rzędzińska K. 2009 Katalog Centralny NUKAT a organizacja dostępu do zasobów naukowych biblioteki akademickiej, w: B. Antczak-Sabala, M. Kowalska, L. Tkaczyk (red.): Przestrzeń informacyjna biblioteki akademickiej: tradycja i nowoczesność, Wyższa Szkoła Bankowa, Toruń.