Kariery akademickie kobiet w naukach technicznych. Przykład Mazowsza
PDF

Słowa kluczowe

kariera akademicka kobiet
nauki techniczne
uczelnie Mazowsza.

Jak cytować

Drogosz-Zabłocka, E. (2011). Kariery akademickie kobiet w naukach technicznych. Przykład Mazowsza. Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (2(38), 56–66. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/3249

Abstrakt

Autorka artykułu analizuje kariery akademickie kobiet, przyjmując za punkt wyjścia dane przedstawione w raporcie przygotowanym w ramach projektu „Foresight regionalny dla szkół wyższych Warszawy i Mazowsza «Akademickie Mazowsze 2030»”. Na tle uwzględnionych w projekcie zagadnień prezentowane są kariery akademickie kobiet posiadających tytuł profesora lub zajmujących takie stanowisko w uczelni technicznej. Wywiady przeprowadzone przez autorkę koncentrowały się wokół następujących kwestii: motywów podjęcia pracy naukowej, kluczowych decyzji dla tej kariery, uzyskanych stopni i tytułów naukowych oraz działalności zawodowej pracowników akademickich.

PDF

Bibliografia

Analiza szkól wyższych... 2010 Analiza szkół wyższych Warszawy i Mazowsza. Raport analityczny na temat potencjału, kluczowych kompetencji, strategii oraz działania szkół wyższych na Mazowszu, Wydawca

Politechnika Warszawska, Warszawa.

Analiza zasobów kadrowych... 2010 Analiza zasobów w uczelniach na poszczególnych kierunkach i wypracowanie zasad etatyzacji. Raport przygotowany na zlecenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego,

Warszawa (http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user_upload/Finansowanie/fundusze_europejskie/PO_KL/KRK/20101118_Analiza_zasobow_kadrowych_w_uczelniach_na_poszczegolnych_kierunkach_i_wypracowanie_zasad_etatyzacji.pdf).

Dąbrowa-Szefler M., Jabłecka J. 2007 Szkolnictwo wyższe w Polsce. Raport dla OECD, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego,Warszawa.

Dąbrowa-Szefler M., Sztabiński R 2008 Model kształcenia doktorantów. Wnioski z badań, Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Diagnoza mobilności... 2010 Diagnoza mobilności instytucjonalnej i geograficznej osób ze stopniem doktora w Polsce w 2009 r., Ośrodek Przetwarzania Informacji, Warszawa (http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/

user_upload/Nauka/Polityka_naukowa_panstwa/Analizy_raporty_statystyki/20100510_Diagnoza_mobilnosci.pdf).

Dziewczyny przyszłości... 2011 Dziewczyny przyszłości. Śladami Marii Skłodowskiej-Curie, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa (http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user_upload/ministerstwo/Publikacje/2011_dziewczyny_przyszlosci_fin.pdf).

Kobiety na rynku pracy... 2010 Kobiety na rynku pracy województwa mazowieckiego, Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa (http://www.cbos.pl/PL/efs/kobiety_mazowsze/publikacje/raporty/Analizy.pdf).

Kobiety... 2007 Kobiety w Polsce, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa

(http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_Kobiety_w_Polsce.pdf).

Macioł S. 2010 Oferta kształcenia na studiach licencjackich i magisterskich w uczelniach Warszawy i Mazowsza, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe", nr 1-2/35-36, s. 198-223.

Moskalewicz-Ziótkowska E. 2010 Kadra akademicka szkól wyższych Warszawy i Mazowsza, „Nauka i Szkolnictwo Wyższe”, nr 1-2/35-36, s. 175-197.

Nauka i technika... 2011 Nauka i technika w Polsce w 2009 r., Główny Urząd Statystyczny, Warszawa,

Polskie szkolnictwo wyższe... 2009 Polskie szkolnictwo wyższe. Stan, uwarunkowania i perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Społeczeństwo w drodze do wiedzy... 2011 Społeczeństwo w drodze do wiedzy. Raport o stanie oświaty 2010, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.

Szkoły wyższe... 2001-2010 Szkoły wyższe i ich finanse. Roczniki z lat 2001-2010, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.

Wnuk-Lipińska E. 1996 Innowacyjność a konserwatyzm, Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.