Abstrakt
Autor podejmuje próbę określenia koniecznych cech zapewniania jakości procesu kształcenia w szkołach wyższych. Uzasadniając tezę, że poprawa porządku w uczelni wywiera wpływ na jakość kształcenia, porusza problemy porządkowania środowiska pracy (np. czystość pomieszczeń, a także higiena osobista naucz/cieli), zarządzania procesem kształcenia (np. relacje student-uczelnia, urzędnik-petent, kierownik-urzędnik), kontroli prowadzenia zajęć (np. hospitowanie zajęć prowadzonych przez młodych pracowników).
Bibliografia
Roberts R. 1997 Our Graduate Factories, „The Tablet”, 11 October.
Swan D. 1997 Can the Academy Learn? Why Quality Assessment, and What is Its Future in Higher Education? NCEA National Conference: Quality Assurance in Higher Education: The Next 25 Years, Dublin.
Westerheiden D.F. 1995 Quality and Accreditation in Fiigher Education, w: Wnuk-Lipińska E., Wójcicka M. (eds.): Quality Review in Fiigher Education, Centre for Science Policy and Higher Education, University ot Warsaw, Warsaw.
Woodhouse D. 1997 Quality Assurance in Fiigher Education: The Next25 Years-A Global Perpective, NCEA National Conference: Quality Assurance in Higher Education: The Next 25 Years, Dublin.
Wójcicka M. 1997 Zewnętrzne i wewnętrzne systemy zapewniania jakości kształcenia, w: Wójcicka M. (red): Zapewnianie jakości kształcenia. Wprowadzenie do samooceny, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.