Problemy metodologiczne statystyki nauki, techniki i innowacji (część I)
PDF

Jak cytować

Niedbalska, G. (2016). Problemy metodologiczne statystyki nauki, techniki i innowacji (część I). Nauka I Szkolnictwo Wyższe, (2(22), 180–195. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/nsw/article/view/4722

Abstrakt

Artykuł został opracowany na podstawie sprawozdań Autorki z seminariów poświęconych problemom statystyki innowacji, nauki i techniki, organizowanych przez Unię Europejską i OECD. Autorka omawia struktury obu organizacji zajmujące się m.in. zagadnieniami statystyki nauki, techniki i innowacji oraz problematykę będącą przedmiotem obrad na seminariach i sesjach organizowanych przez te instytucje, w tym podstawowe kierunki działalności uznane za najważniejsze przez te organizacje w sferze doskonalenia narzędzi statystycznych. Przedstawia także prace grupy ekspertów krajowych OECD zajmujących się doskonaleniem wskaźników naukowo-technicznych, m.in. nad doskonaleniem Podręcznika Oslo,  będącego powszechnie przyjętym międzynarodowym standardem w zakresie badań statystycznych innowacji technicznych w przemyśle i sektorze usług rynkowych.

PDF