Abstract
The author presents findings from her own empirical study entitled ‘Strategie Management Concepts in Non-Profit Organisations’, conducted in 2008-2009 at the Warsaw School of Economics. The aim is to present the results of the pilot study on the application of strategie management in public higher education institutions. Most importantly, the paper aims to add to the body of knowledge on various stakeholder groups, decision-making process involving planning, formulating, implementing and verifying strategies, strategie analysis methods and tools, as well as strategy formulation.
References
Pierścionek Z. 2007 Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Pierścionek Z. 2009 Warunki wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, referat na konferencję Katedry Zarządzania Strategicznego i Instytutu Przedsiębiorczości Szkoły Głównej Handlowej,
Warszawa, 16 listopada 2009 (http://www.sgh.waw.pI/katedry/kzs/Konferencja/1 ,%20Zdzislaw%
Pierscionek.pdf).
Rybak M. 2004 Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Savage G.T. i in. 1991 Strategies forAssessing and Managing Organizational Stakeholders, „Academy of Management Executive”, nr 5.