Abstract
According to the Bologna Declaration, subjects taught at universities, including humanities, should be described in standardised syllabuses. It is required that such syllabuses do not describe the knowledge that is shared but the anticipated outcomes of education and competencies to be achieved. The outcomes of education and competencies achieved by students who have received a credit should be described in a concrete and perhaps even measurable way. However, education in humanities does not render itself easily to such descriptions as the main goal of humanities education is to prepare students to be “critical interpreters of modernity, past and futurę [...] caring about high culture, responsible for its condition and status in social life”.
References
Bucholc M., Śpiewak P. 2009 Produkcja uniwersytecka, „Tygodnik Powszechny”, nr 40, 4 października.
Efekty... 2010 Efekty kształcenia jako podstawa budowy programów studiów. Pomocne informacje (http://www.bjk.uw.edu.pl/filespdf/efekty_ksztalcenia_pomoc.pdf).
Gajda S. 2009 Tekst wystąpienia podczas panelu „Humanistyka dla przyszłości. Potencjał - szanse - perspektywy”, „Nauka” , nr 1.
Innego... 2007 Innego końca świata nie będzie. Z Barbarą Skargą rozmawiają Katarzyna Janowska i Piotr Mucharski, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007
Merta T. 2009 Tekst wystąpienia podczas panelu „Humanistyka dla przyszłości. Potencjał - szanse - perspektywy”, „Nauka”, nr 1.
Sarnowska-Temeriusz E. 2009 Tekst wystąpienia podczas panelu „Humanistyka dla przyszłości. Potencjał - szanse - perspektywy”, „Nauka” , nr 1.
Skarga B. 2008 Wiedza najszczytniejsza, „Gazeta Wyborcza” , 12 lipca.