KULT-DICHTER VS. KULT DES DICHTERS: DAS PORTRÄT TARAS SCHEWTSCHENKOS IN „DIE VERHINDERTE REDE VON KIEW“ VON FRIEDRICH DÜRRENMATT
Main Article Content
Abstract
The paper focuses on the essay “My Stumbling Speech in Kyiv” by Friedrich Dürrenmatt which hitherto has been on the sidelines of Dürrenmatt studies. The literary portrait of a well-known Ukrainian poet Taras Shevchenko as a cultural “Other” and the self-projection of the essay’s author have been analyzed here in their interrelations with various cultural and political contexts.
Downloads
Article Details
Utwory opublikowane w czasopiśmie „Porównania”, na platformie Pressto należącej do Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0)
Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:
-
uznania autorstwa — czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji
-
bez utworów zależnych — remiksując, przetwarzając lub tworząc na podstawie utworu, nie wolno rozpowszechniać zmodyfikowanych treści.
-
brak dodatkowych ograniczeń — nie można korzystać ze środków prawnych lub technologicznych, które ograniczają innych w korzystaniu z utworu na warunkach określonych w licencji.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na wykorzystanie dzieła. Autorzy tekstów zakwalifikowanych do publikacji proszeni są o wypełnienie podpisanie i przesłanie umowa (PL) agreement (EN)
Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license
References
- Bonnefoit, Régine. Weltuntergang ahoi! – Friedrich Dürrenmatts „apokalyptische Kunst“. Dramaturgien der Phantasie. Dürrenmatt intertextuell und intermedial. Hrsg. von U. Weber, P. Schnyder, P. Gasser, P. Rusterholz. Göttingen: Wallstein, 2014. S. 161–187.
- Dürrenmatt, Friedrich. Die verhinderte Rede von Kiew. Ders.: Werkausgabe: In 30 Bdn. Bd. 28: Politik. Essays, Gedichte und Reden. Zürich: Diogenes, 1968. S. 26–28.
- Dürrenmatt, Friedrich. Fingerübungen zur Gegenwart. Ders.: Theater-Schriften und Reden. Hrsg. von E. Brock-Sulzer. Bd. 1. Zürich: Arche, 1966. S. 44–45.
- Dürrenmatt, Friedrich. Sätze für Zeitgenossen. Ders.: Werkausgabe: In 30 Bdn. Bd. 28: Politik. Essays, Gedichte und Reden. Zürich: Diogenes, 1968. S. 11–14.
- Dürrenmatt, Friedrich. 55 Sätze über Kunst und Wirklichkeit. Ders.: Werkausgabe: In 30 Bdn. Bd. 28: Politik. Essays, Gedichte und Reden. Zürich: Diogenes, 1968. S. 157–163.
- Text + Kritik. Zeitschrift für Literatur / Friedrich Dürrenmatt. Hrsg. von H.L. Arnold. 3 Aufl., Neufassung. München: edition text + kritik, 2003.
- Wollenberg, Werner: Reise nach Russland. Der Klassiker auf der Bühne: Gespräche 1961–1970 / Friedrich Dürrenmatt. Hrsg. von H.L. Arnold. Zürich: Diogenes, 1996. S. 149–169.