Abstract
Recenzja
References
Bal, Mieke. Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik. Przeł. Marta Bucholc. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury, 2012.
Belting, Hans. Obraz i kult. Historia obrazu przed epoką sztuki. Przeł. Tadeusz Zatorski. Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria, 2010.
Białostocki Jan, red. „Postanowienia siódmego (nicejskiego) soboru ekumenicznego z 787 roku”. Myśliciele, kronikarze i artyści o sztuce. Od starożytności do 1500 roku. Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria, 2001. S. 160-161.
Draguła, Andrzej. Bluźnierstwo. Między grzechem a przestępstwem. Warszawa: Więź, 2013.
Jan z Damaszku. „O prawowitej wierze”; „Mowa o obrazach”. Myśliciele, kronikarze i artyści o sztuce. Od starożytności do 1500 roku. Red., wybór i oprac. J. Białostocki. Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria, 2001. S. 155-158.
Panofsky, Erwin. Studia z historii sztuki. Przeł. Jan Białostocki. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1971.
Piotrowski, Piotr. Znaczenia modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1945 roku. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 1999.
Rosenfeld, Alvin Hirsch, Podwójna śmierć: rozważania o literaturze Holocaustu. Przeł. Barbara Krawcowicz. Warszawa: Cyklady, 2003.
Stankowska Agata, Telicki Marcin, red. Ikonoklazm i ikonofilia. Między historią a współczesnością. Poznań: Wydawnictwo PTPN, 2016.
Stankowska, Agata. Ikona i trauma. Pytania o „obraz prawdziwy” w liryce i sztuce polskiej drugiej połowy XX wieku. Kraków: Universitas, 2019.
License
Utwory opublikowane w czasopiśmie „Porównania”, na platformie Pressto należącej do Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe (CC BY-ND 4.0)
Tym samym wszyscy zainteresowani są uprawnieni do korzystania z utworów opublikowanych pod następującymi warunkami:
-
uznania autorstwa — czyli obowiązek podania wraz z rozpowszechnianym utworem informacji o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, doi) oraz samej licencji
-
bez utworów zależnych — remiksując, przetwarzając lub tworząc na podstawie utworu, nie wolno rozpowszechniać zmodyfikowanych treści.
-
brak dodatkowych ograniczeń — nie można korzystać ze środków prawnych lub technologicznych, które ograniczają innych w korzystaniu z utworu na warunkach określonych w licencji.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Autor zachowuje prawa majątkowe, ale udziela zgody Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na wykorzystanie dzieła. Autorzy tekstów zakwalifikowanych do publikacji proszeni są o wypełnienie podpisanie i przesłanie umowa (PL) agreement (EN)
Agreement for granting a royalty-free license to works with a commitment to grant a CC sub-license