Abstrakt
Nowe technologie na gruncie edukacji mają swoich przeciwników i zwolenników. Autorka artykułu przekonuje, że należy je „oswoić”, aby w pełni wykorzystać ich potencjał w nauczaniu. Model SAMR opracowany przez Rubena Puentedurę definiuje cztery poziomy integracji technologii w procesie edukacji. W tekście przedstawiono, w jaki sposób na zajęciach języka polskiego można wykorzystać nowe media. Część zasadniczą artykułu stanowi przedstawienie przykładowych narzędzi (m.in. Aurasma, Classcraft, Blogger) oraz możliwości ich zastosowania w pracy z uczniami.Bibliografia
Boeske Łukasz, 2017, Aplikacje mobilne między regałami, „Biuletyn EBIB”, nr 3.
Cellary Wojciech, 2017, Środowisko cyfrowe naturalnym środowiskiem człowieka XXI, https://www.youtube.com/watch?v=SiRIgITeZC8 (dostęp:16.01. 2018).
Janus-Sitarz Anna, 2008, Nauczanie literatury w „czasie marnym”, czyli jak kształcić wrażliwość aksjologiczną wobec tekstu kultury, w: Janus-Sitarz A. (red.) Wartościowanie a edukacja polonistyczna, Kraków, s. 92-116.
Kasprzak Paweł, Kłakówna Zofia Agnieszka, Kołodziej Piotr, Regiewicz Adam, Waligóra Janusz, 2016, Edukacja w czasach cyfrowej zarazy, Toruń.
Prensky Marc, 2001, Digital Natives, Digital Immigrants, https://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf (dostęp: 21.01.2018).
Saint-Exupéry Antonie de, 2006, Mały Książę, Malicka M. (przeł.), Wrocław.
Ślósarz Anna, 2008, Media w służbie polonisty, Kraków.
Wieczorek-Tomaszewska Małgorzata, 2013, Innowacyjne uczenie dla efektywnego uczenia się, w: Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej. Raport ekspercki, http://www.ldc.edu.pl/phocadownload/Dydaktyka-cyfrowa-epoki-smartfona.pdf, s. 32-33 (dostęp: 21.01.2018).
Żylińska Marzena, 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.