Nauczanie przyjazne mózgowi? Metody stosowane przez nauczycieli języka polskiego w gimnazjum wobec postulatów neurodydaktyki
PDF

Słowa kluczowe

neurodydaktyka
edukacja polonistyczna
gimnazjum

Jak cytować

Handzel, A. (2015). Nauczanie przyjazne mózgowi? Metody stosowane przez nauczycieli języka polskiego w gimnazjum wobec postulatów neurodydaktyki. Polonistyka. Innowacje, (2), 79–92. https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.6

Abstrakt

Artykuł przedstawia postulaty zmian w edukacji stawiane przez neurodydaktykę. Autorka, korzystając z części wyników badania „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”, podejmuje refleksję nad sytuacją dydaktyki polonistycznej w gimnazjum w świetle nowych doniesień badawczych związanych z efektywnością procesu kształcenia.

https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.6
PDF

Bibliografia

Biedrzycki Krzysztof, Bordzoł Piotr, Hącia Agata, Kozak Wioletta, Przybylski Błażej, Strawa Ewelina, Wróbel Iwona, 2015, Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum

w świetle nowej podstawy programowej.

http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/IBE-EE-raport-Dydaktykaliteratury- i-jezyka-polskiego.pdf (dostęp: 30.11.2015)

Gardner Howard, 2009, Pięć umysłów przyszłości, przeł. Bakalarz D., Warszawa.

Kaczmarzyk Marek, Kopeć Dorota, 2012, Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania. Dydaktyka ewolucyjna, w: Mazurkiewicz G. (red.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, Kraków, s. 203-214.

Spitzer Manfred, 2012, Jak uczy się mózg?, Guzowska-Dąbrowska M. (przeł.), Warszawa.

Żylińska Marzena, 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.