Abstract
This article presents opinions and postulates of neurodidactics, starting the change in education. The author, using parts of results of the research called “Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej” (eng. “Polish language and literature didactics in a secondary school in the light of the new curriculum”) considers the situation of Polish language education in a secondary school influenced by new research results connected with the efficiency of education.
References
Biedrzycki Krzysztof, Bordzoł Piotr, Hącia Agata, Kozak Wioletta, Przybylski Błażej, Strawa Ewelina, Wróbel Iwona, 2015, Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum
w świetle nowej podstawy programowej.
http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/IBE-EE-raport-Dydaktykaliteratury- i-jezyka-polskiego.pdf (dostęp: 30.11.2015)
Gardner Howard, 2009, Pięć umysłów przyszłości, przeł. Bakalarz D., Warszawa.
Kaczmarzyk Marek, Kopeć Dorota, 2012, Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania. Dydaktyka ewolucyjna, w: Mazurkiewicz G. (red.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, Kraków, s. 203-214.
Spitzer Manfred, 2012, Jak uczy się mózg?, Guzowska-Dąbrowska M. (przeł.), Warszawa.
Żylińska Marzena, 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.