Brain-friendly teaching? The methods used by the teachers of the Polish language in a secondary school according to neurodidactic demands
PDF (Język Polski)

Keywords

neurodidactics
Polish language education
secondary school

How to Cite

Handzel, A. (2015). Brain-friendly teaching? The methods used by the teachers of the Polish language in a secondary school according to neurodidactic demands. Polonistyka. Innowacje, (2), 79–92. https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.6

Abstract

This article presents opinions and postulates of neurodidactics, starting the change in education. The author, using parts of results of the research called “Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej” (eng. “Polish language and literature didactics in a secondary school in the light of the new curriculum”) considers the situation of Polish language education in a secondary school influenced by new research results connected with the efficiency of education.

https://doi.org/10.14746/pi.2015.1.2.6
PDF (Język Polski)

References

Biedrzycki Krzysztof, Bordzoł Piotr, Hącia Agata, Kozak Wioletta, Przybylski Błażej, Strawa Ewelina, Wróbel Iwona, 2015, Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum

w świetle nowej podstawy programowej.

http://eduentuzjasci.pl/images/stories/publikacje/IBE-EE-raport-Dydaktykaliteratury- i-jezyka-polskiego.pdf (dostęp: 30.11.2015)

Gardner Howard, 2009, Pięć umysłów przyszłości, przeł. Bakalarz D., Warszawa.

Kaczmarzyk Marek, Kopeć Dorota, 2012, Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania. Dydaktyka ewolucyjna, w: Mazurkiewicz G. (red.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, Kraków, s. 203-214.

Spitzer Manfred, 2012, Jak uczy się mózg?, Guzowska-Dąbrowska M. (przeł.), Warszawa.

Żylińska Marzena, 2013, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń.