Kupieckie ogłoszenia prasowe zamieszczane w „Dzienniku Bydgoskim” z lat 1907–1914 – rekonesans badawczy
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2016 roku w „Poznańskich Studiach Polonistycznych. Serii Językoznawczej” pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa – obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych – utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2016 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Referencje
- Batko Stanisław (1916), Reklama w przemyśle i handlu, Miejskie Muzeum Techniczno-Przemysłowe, Kraków.
- Bralczyk Jerzy (1995), Język na sprzedaż, Business Press, Warszawa.
- Czarnowski Władysław (1969), Ze wspomnień starego bydgoszczanina, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.
- Denison Dell, Tobey Linda (1994), Podręcznik reklamy: jak zdobyć rozgłos, nie wydając fortuny na reklamę, Wydawnictwo M & A Communications Polska, Warszawa.
- Janiak-Jasińska Agnieszka (1998), Aby wpadło w oko… O reklamie handlowej w Królestwie Polskim w początkach XX wieku, DiG, Warszawa.
- Kabaciński Ryszard, Kotowski Wojciech, Wojciak Jerzy (1980), Bydgoszcz. Zarys dziejów, Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, Bydgoszcz.
- Kmiecik Zenon (1971), Prasa warszawska 1908–1918, PWN, Warszawa.
- Kowalska-Myśliwiecka Sylwia (2010), Społeczno-kulturowe oddziaływanie reklam, w: Reklama w społeczeństwie. Społeczeństwo w reklamie, red. Agnieszka Łukasik-Turecka, Lublin, s. 23–35.
- Langer Olgierd (1927), Zasady ogłaszania, Instytut Naukowej Organizacji przy Muzeum Przemysłu i Rolnictwa, Warszawa.
- Łukasiewicz Edward (1913), Reklama, Biblioteka „Polskiego Przeglądu Kupieckiego”, Warszawa.
- Młynarczyk Ewa (2010), Polskie słownictwo handlowe XVI i XVII wieku (na materiale krakowskich ksiąg praw miejskich i lustracji królewszczyzn), Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.
- Obara Jerzy (2008), Socjolekt sprzedawców, „Rozprawy Komisji Językowej Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego”, t. 35, red. Jan Miodek, Włodzimierz Wysoczański, Wrocław, s. 141–148.
- Pihan-Kijasowa Alicja (2012), Słownictwo z zakresu handlu w prozie Bolesława Prusa (na tle XIX-wiecznej leksyki handlowej). Studia, Sorus, Poznań.
- Pitrus Andrzej (1999), Zrozumieć reklamę, Rabid, Kraków.
- Rypel Agnieszka (2007), „Bydgoszcz? Ach, tutaj także mieszkałam kilka lat…” – obraz Bydgoszczy w „Stenogramach Anny Jambor” Kazimierza Bierońskiego, w: Polszczyzna bydgoszczan, t. 3, red. Małgorzata Święcicka, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz, s. 201–218.
- Rypel Agnieszka (2016), Język bydgoskich kupców na początku XX wieku w „Dzienniku Bydgoskim” z lat 1907–1920, „Linguistica Bidgostiana. Series Nova”, t. 2, s. 107–120.
- Schabowska Maria (1990), Słownictwo reklam i anonsów prasowych zamieszczanych w „Czasie” (1890–1895), Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków.
- Sudziński Ryszard (1999), Uwarunkowania i czynniki rozwoju Bydgoszczy w II Rzeczypospolitej (1920–1939), w: Historia Bydgoszczy, t. 2, cz. 1, red. Marian Biskup, Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, Bydgoszcz.
- Werner Ulrich (1992), Reklama. Podstawowa wiedza o reklamie, Thaurus, Warszawa.
- Wizbek M.A. (1897), Reklama – jej zasady i doniosłość, Nakładem Księgarni M.A. Wizbeka, Warszawa.
- Wojciak Jerzy (1991), Stosunki polityczne i narodowościowe w latach 1850–1914, w: Historia Bydgoszczy do roku 1920, t. 1, red. Marian Biskup, PWN, Poznań.