Abstrakt
The article analyses Paweł Kludkiewicz’s ‘drawn book’ Hoża. My street in the perspective of logovisuality studies. The problem of the relationship between drawing (image) and writing (word) in the context of autobiography is explored, and the relationship of the book’s bi-media form with the transitional crises (of the autobiographical self, the economic one, the pandemic and of the urban space) to which the story refers.
Bibliografia
Afeltowicz Ł., Zwarycz P., Etno-grafika? Rysunek jako narzędzie wywoływania i analizy danych etnograficznych, „Avant” 2019, nr 3, http://avant.edu.pl/wp-content/uploads/P_Zwarycz_L_Afeltowicz_Etno-grafika.pdf (dostęp: 15.12.2003). DOI: https://doi.org/10.26913/avant.2019.03.12
Brogowski L., Zmysły, myśli i słowa: rysunek jako uzmysłowienie, „Format” 2000, nr 3.
Czermińska M., Miejsca autobiograficzne. Propozycja w ramach geopoetyki, „Teksty Drugie” 2011, nr 5.
Foucault M., Sobąpisanie, [w:] Powiedziane, napisane. Szaleństwo i literatura, przeł. B. Banasiak, Warszawa 1999.
Geismar H., Drawing It Out, „Visual Anthropology Review” 2014, vol. 30, https://anthrosource.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/var.12041 (dostęp: 16.12.2023). DOI: https://doi.org/10.1111/var.12041
Gray N., Lettering as Drawing, London 1971.
Ingold T., Rysowanie, pisanie i kaligrafia, przeł. M. Rakoczy, „Teksty Drugie” 2015, nr 4.
Kłudkiewicz P., Hoża. Moja ulica / My street, Warszawa 2022.
Kostołowski A., Piramida rysunku, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu” 2010, nr 2.
Kozłowski J., O rysunku, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu” 2010, nr 2.
Libel M., Sidorek K., Tórz K., Plądrujemy ruiny rzeczywistości, red. K. Tórz, Warszawa 2020.
Nowaczewski A., Szlifibruki i flâneurzy. Figura ulicy w literaturze polskiej po 1918 roku, Gdańsk 2011.
Olwig K., Landscape, place, and the state of progress, [w:] Progress: Geographical Essays, ed. R.D. Stack, Baltimore 2002.
Ong W.J., Oralność – piśmienność. Słowo poddane technologii, przeł. J. Japola, Warszawa 2011. DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323559405
Pintal P., Poza hierarchią, sakramentem i patosem – wycieczki do gęstego lasu dla chłopców i dziewczynek, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu” 2010, nr 2.
Sklep Bęc Zmiana, https://sklep.beczmiana.pl/pl/p/Hoza%2C-moja-ulica-Hoza%2C-my--street/6734 (dostęp: 15.12.2023).
Ujma M., Kilka uwag o rysunku, „Dyskurs. Pismo Naukowo-Artystyczne Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu” 2010, nr 2.
Wicha M., Zamojski H., O kondycji współczesnego rysunku, debata z dnia 7.07.2022, BWA, Wrocław.
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie „Przestrzeniach Teorii” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgodę na publikację od uprawnionych podmiotów.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku „Przestrzeniach Teorii” tylko w calach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).