Abstrakt
Słowniki stanowią nieocenione źródło dla uczących się języków obcych. Dostarczają informacji o znaczeniu nowych słów, ich właściwościach gramatycznych oraz użyciu, co w efekcie wzbogaca zasób słownictwa i umiejętności językowe uczniów. Umiejętność korzystania ze słownika jest przydatna zarówno podczas czytania, jak i pisania. Chociaż odgadywanie znaczenia nieznanych terminów na podstawie kontekstu jest przydatną strategią, nie zawsze jest ona niezawodna, zwłaszcza w przypadku rzadkich lub specjalistycznych słów. Ponadto uczniowie nie zawsze mają możliwość skorzystania z pomocy nauczycieli lub rówieśników. Dlatego biegłość w korzystaniu ze słowników odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu samodzielnych uczniów, którzy polegają na własnych decyzjach, wysiłkach i stylach uczenia się.
Bibliografia
Bishop, G. (2001). Using quality and accuracy ratings to quantify the value added of a dictionary skills training course. Language Learning Journal, 24(1), 62–69. DOI: https://doi.org/10.1080/09571730185200261
Hartmann, R. R. K. (1991). What is the use of learners’ dictionaries? Institute of Language in Education Journal, 8, 73–83.
Lounas, A. (2016). Dictionary use strategies as an effective way to learn vocabulary of English as a Foreign Language. Revue El-Bahith, 15, 3–19.
Mutlu, N. D. (2021). How to use dictionaries effectively when learning a foreign language. ReDefiners World Language. Retrieved from https://www.redefinerswl.org/post/how-to-use-dictionaries-effectively-when-learning-a-foreign-language
Scholfield, P. (1982). Using the English Dictionary for comprehension. TESOL Quarterly, 16(2), 185–194. DOI: https://doi.org/10.2307/3586791
Wingate, U. (2004). Dictionary use – the need to teach strategies. Language Learning Journal, 29(1), 5–11. DOI: https://doi.org/10.1080/09571730485200031
Licencja
Prawa autorskie (c) 2023 Oksana Chernysh, Тetiana Verhun, Krystyna Levkivska
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.