Rocznik Pedagogiczny

Aktualny numer

Tom 46 (2023)
Opublikowany 2024 listopada 26

Celem czasopisma jest integrowanie badań pedagogicznych w Polsce poprzez coroczne prezentowanie dorobku poszczególnych placówek badawczych, jak również publikowanie rozpraw o charakterze metodologicznym. Rocznik stara się być syntetycznym przeglądem informacyjnym i krytycznym, dotyczącym najważniejszych wydarzeń zachodzących w rzeczywistości oświatowej i próbą krytycznej analizy kierunku prowadzonych badań, jak również postulatów dotyczących ich reorientacji. Rocznik – tak rozumiany – ma być wyrazem samowiedzy pedagogiki jako dyscypliny naukowej. Czasopismo stawia m.in. pytania o kondycję uprawianych subdyscyplin pedagogicznych i warunki funkcjonowania środowisk naukowych je tworzących. Rocznik Pedagogiczny prezentuje pogłębiony obraz dorobku polskiej myśli pedagogicznej, ale jest zarazem świadectwem wszechstronnej działalności organizacyjnej, edukacyjnej, reformatorskiej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk i innych ośrodków i instytucji naukowo – badawczych.

INDEKSOWANE W:
  • Baidu Scholar
  • CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
  • CNPIEC - cnpLINKer
  • EBSCO Discovery Service
  • Google Scholar
  • Index Copernicus
  • J-Gate
  • KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
  • MyScienceWork
  • Naver Academic
  • Naviga (Softweco)
  • Primo Central (ExLibris)
  • ReadCube
  • Semantic Scholar
  • Summon (ProQuest)
  • TDOne (TDNet)
  • WanFang Data
  • WorldCat (OCLC)
  • Most Wiedzy
  • Biblioteka Nauki
  • CEJSH
WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

MEiN: 40

DOI: 10.14746/rp
ISSN:
0137-9585
eISSN:
2719-888X

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE OD 2015 DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS: Licencja Creative Commons

Strona tytułowa

3-4
Strona tytułowa
PDF

Od Redakcji

5-6
Od Redakcji
PDF

Artykuły

Ewa Solarczyk-Ambrozik
7-23
Uniwersytet w procesie zmian
PDF
Liudmyla Suvorova, Svitlana Kukharonok
25-36
Skuteczność wdrażania technologii gier w szkoleniu zawodowym na uczelniach wyższych
PDF (English)
Oksana Chernysh, Тetiana Verhun, Krystyna Levkivska
37-45
Algorytmy wykorzystania słowników na zajęciach z języków obcych
PDF
Michalina Kasprzak
47-55
Twórczy nauczyciel w edukacji polonijnej – egzemplifikacje ze szkolnej praktyki
PDF
Barbara Jankowiak, Sylwia Jaskulska, Emilia Soroko
57-79
Psychiczne dobrostan nauczycieli polskich i ich postawy wobec edukacji zdalnej podczas pandemii COVID-19
PDF (English)
Agnieszka Kozłowska
81-103
Edukacja klimatyczna w podstawie programowej: wyzerowany program Elliota Eisnera
PDF
Iryna Haidai, Marina Kosheleva
105-115
Treść kształcenia zawodowego i praktycznego nauczycieli-filologów na Ukrainie
PDF (English)
Izabela Cytlak, Nigora Mamadaminova
117-135
Empowering women, empowering nations: women’s entrepreneurship in Uzbekistan
PDF (English)
Aneta Judzińska
137-157
Kobiety w przestrzeni służby wojskowej – kontrowersje wokół testu/egzaminu sprawności fizycznej
PDF
Łukasz P. Ratajczak
159-176
Transpozycja modelu ojcostwa w przestrzeni życia społecznego. Obszary, implikacje oraz potrzeba edukacyjnych wzmocnień
PDF
Marianna Racka
177-184
Podwójnie wyjątkowi – osoby z ADHD jako uczniowie zdolni
PDF
Anna Mańkowska
185-194
Zadania domowe – zło konieczne czy szansa na rozwój? Międzynarodowe spojrzenie na istotę zadań domowych w świetle badań komparatystycznych
PDF
Sonia Dzierzyńska-Breś
195-210
Proces readaptacji skazanych w perspektywie podejścia systemowego
PDF
Eva Zamojska
211-226
Dzieciństwo w doświadczeniu życia. Szkic autobiograficzny
PDF
Mariusz Przybyła
227-242
O multimedialnych zakazanych owocach szkolnych korytarzy oraz o tym, czy warto grać z uczniami
PDF
Wyświetl wszystkie wydania