Aktualny numer
Celem czasopisma jest integrowanie badań pedagogicznych w Polsce poprzez coroczne prezentowanie dorobku poszczególnych placówek badawczych, jak również publikowanie rozpraw o charakterze metodologicznym. Rocznik stara się być syntetycznym przeglądem informacyjnym i krytycznym, dotyczącym najważniejszych wydarzeń zachodzących w rzeczywistości oświatowej i próbą krytycznej analizy kierunku prowadzonych badań, jak również postulatów dotyczących ich reorientacji. Rocznik – tak rozumiany – ma być wyrazem samowiedzy pedagogiki jako dyscypliny naukowej. Czasopismo stawia m.in. pytania o kondycję uprawianych subdyscyplin pedagogicznych i warunki funkcjonowania środowisk naukowych je tworzących. Rocznik Pedagogiczny prezentuje pogłębiony obraz dorobku polskiej myśli pedagogicznej, ale jest zarazem świadectwem wszechstronnej działalności organizacyjnej, edukacyjnej, reformatorskiej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk i innych ośrodków i instytucji naukowo – badawczych.
INDEKSOWANE W:- Baidu Scholar
- CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
- CNPIEC - cnpLINKer
- EBSCO Discovery Service
- Google Scholar
- Index Copernicus
- J-Gate
- KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
- MyScienceWork
- Naver Academic
- Naviga (Softweco)
- Primo Central (ExLibris)
- ReadCube
- Semantic Scholar
- Summon (ProQuest)
- TDOne (TDNet)
- WanFang Data
- WorldCat (OCLC)
- Most Wiedzy
- Biblioteka Nauki
- CEJSH
MEiN: 40
DOI: 10.14746/rp
ISSN: 0137-9585
eISSN: 2719-888X