Rocznik Pedagogiczny

Aktualny numer

Tom 47 (2024)
Opublikowany 2024 listopada 21

Celem czasopisma jest integrowanie badań pedagogicznych w Polsce poprzez coroczne prezentowanie dorobku poszczególnych placówek badawczych, jak również publikowanie rozpraw o charakterze metodologicznym. Rocznik stara się być syntetycznym przeglądem informacyjnym i krytycznym, dotyczącym najważniejszych wydarzeń zachodzących w rzeczywistości oświatowej i próbą krytycznej analizy kierunku prowadzonych badań, jak również postulatów dotyczących ich reorientacji. Rocznik – tak rozumiany – ma być wyrazem samowiedzy pedagogiki jako dyscypliny naukowej. Czasopismo stawia m.in. pytania o kondycję uprawianych subdyscyplin pedagogicznych i warunki funkcjonowania środowisk naukowych je tworzących. Rocznik Pedagogiczny prezentuje pogłębiony obraz dorobku polskiej myśli pedagogicznej, ale jest zarazem świadectwem wszechstronnej działalności organizacyjnej, edukacyjnej, reformatorskiej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk i innych ośrodków i instytucji naukowo – badawczych.

INDEKSOWANE W:
  • Baidu Scholar
  • CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
  • CNPIEC - cnpLINKer
  • EBSCO Discovery Service
  • Google Scholar
  • Index Copernicus
  • J-Gate
  • KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
  • MyScienceWork
  • Naver Academic
  • Naviga (Softweco)
  • Primo Central (ExLibris)
  • ReadCube
  • Semantic Scholar
  • Summon (ProQuest)
  • TDOne (TDNet)
  • WanFang Data
  • WorldCat (OCLC)
  • Most Wiedzy
  • Biblioteka Nauki
  • CEJSH
  • CROSSREF
  • ROAD
  • THE KEEPERS
  • WIKIDATA
  • SHERPA ROMEO
  • EZB
  • ZDB
WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

MEiN: 40

DOI: 10.14746/rp
ISSN:
0137-9585
eISSN:
2719-888X

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE OD 2015 DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS: Licencja Creative Commons

Rocznik Pedagogiczny

Od Redakcji

1-6
Od Redakcji

Artykuły

Danuta Kopeć
7-20
Etyka troski a doświadczenie bycia z osobą z głęboką intelektualną i wieloraką niepełnosprawnością
PDF
Zofia Remiszewska
21-34
Młodzież akademicka i jej gotowość do podejmowania zadań ponadosobistych – refleksja badawcza
PDF
Dobrochna Hildebrandt-Wypych 
35-46
Ramy interpretacyjne i klucze powiązań w narracjach narodowych: przyczynek do socjologicznej analizy podręczników do historii
PDF
Sylwia Jaskulska
47-58
Profilaktyka w szkole oparta na dowodach naukowych: skuteczność interwencji i wyzwania
PDF
Joanna Bednarczuk-Kasprzyk  , Małgorzata Kamińska 
59-76
Studenci kierunków pedagogicznych wobec zmian klimatycznych. Komunikat z badań
PDF
Veronika Soloshenko 
77-88
Wyzwania i perspektywy edukacji międzykulturowej w ramach polityki oświatowej
PDF
Anna Borkowska, Karina Barecka
89-100
Działalność innowacyjna nauczyciela: Uwarunkowania i ewaluacja procesu zmiany
PDF
Małgorzata  Czapla
101-118
Cechy osobowe nauczycieli cenione przez młodzież
PDF
Anna Mańkowska
119-134
Psychopedagogiczna i terapeutyczna funkcja bajek oraz opowiadań
PDF
Anna Gulczyńska, Magdalena Szutarska
135-144
Strukturalny Model Pracy z Kartami Metaforycznymi w pracy terapeutycznej i edukacyjnej
PDF
Daria Głowiak  
145-162
Edukacja i praca pedagogiczna wobec problemu zaburzeń odżywiania młodzieży
PDF
Katarzyna Sadowska
163-178
Aktywność muzyczna uczniów Szkoły Podstawowej nr 83 im. Emilii Waśniowskiej „Łejery” w Poznaniu - przykład unikatowych w skali Polski praktyk edukacyjnych
PDF
Magdalena Barańska, Konrad Nowak-Kluczyński
179-196
Rozwój działalności edukacyjno-szkoleniowej nauczycielek-animatorek polonijnych przy Radzie Oświaty Polonijnej we Włoszech (2014-2024)
PDF
Klaudia Jóźwiak
197-212
50 lat troski, diagnozy, wsparcia… rozwój poradni psychologiczno-pedagogicznej w Swarzędzu jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby edukacyjne i społeczne (1975-2025)
PDF

Z żałobnej karty

Agnieszka Cybal-Michalska, Ewa Karmolińska-Jagodzik, Teresa Zandecka, Tomasz Malepszy, Piotr Stępniak, Eva Zamojska, Paulina Peret-Drążewska, Lucyna Myszka-Strychalska , Bożena Kanclerz, Gabriela Andrzejewska, Monika Filipiak
285-310
Profesor Aleksander Zandecki – mistrz, nauczyciel, przyjaciel
PDF
Agnieszka Cybal-Michalska
311-314
Profesor dr hab. Zbigniew Kwieciński (1941–2024) – Wspomnienie wygłoszone na posiedzeniu Wydziału I PAN
PDF
Agnieszka Cybal-Michalska
315-318
Profesor dr hab. Tadeusz Lewowicki (1942–2024) – Wspomnienie
PDF

Spis treści

319-322
Spis treści
PDF
Wyświetl wszystkie wydania