Patriotyzm konsumencki: próba spojrzenia socjologicznego
PDF

Słowa kluczowe

patriotyzm konsumencki
etnocentryzm gospodarczy

Jak cytować

Skoczylas, Łukasz. (2018). Patriotyzm konsumencki: próba spojrzenia socjologicznego. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 75(4), 215–225. https://doi.org/10.14746/rpeis.2013.75.4.16

Liczba wyświetleń: 317


Liczba pobrań: 258

Abstrakt

Artykuł opisuje zjawisko patriotyzmu konsumenckiego i stanowi próbę połączenia go z konstruktami „starego”, tradycyjnego oraz „nowego” patriotyzmu. Pokazuje, że patriotyzm konsumencki może być analizowany z obydwu tych perspektyw. Opisuje również, jak lokalni przedsiębiorcy wykorzystują patriotyczne nastawienie konsumentów w swoich kampaniach marketingowych.
https://doi.org/10.14746/rpeis.2013.75.4.16
PDF