Abstract
The concept of corporate social irresponsibility appears relatively rarely in literature and public discourse. Companies are more likely to inform about positive aspects of their non-profit activities (for their employees, local communities, the environment) than about issues that worsen their image and reputation. However, talking about negative aspects of non-commercial activitiesseems important and worthwhile as it eliminates pathologies (in terms of corporate social irresponsibility) and increases social trust in activities related to corporate social responsibility.
References
Clapham, T. (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu to ściema, Nowa Konfederacja. Internetowy Miesięcznik Idei 2(68), www.nowakonfederacja.pl/wp-content/uploads/2016/02/NK-68-Clapham-Sekowski.pdf [dostęp: 12.07.2017].
American Customer Satisfaction Index, (2016), www.theacsi.org/news-and-resources/customer-satisfaction-reports/reports-2016 [dostęp: 10.07.2017].
Leoński, W. (2015), Społeczna odpowiedzialność i nieodpowiedzialność biznesu, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania, nr 39, t. 1, Wyd. US, Szczecin.
Piskalski, G. (2016), Biznes nieodpowiedzialny społecznie, www.wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/1909294.html [dostęp: 12.07.2012].
Public Eye Award (2016), www.publiceye.ch/en/campaigns/public-eye-awards [dostęp: 12.07.2017].
Shell oskarżony o fałszowanie danych o wyciekach ropy w Nigerii (2011), http://ulicaekologiczna.pl/technologie/shell-oskarzony-o-falszowanie-danych-o-wyciekach-ropy-w-nigerii [dostęp: 10.07. 2012].
Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach. Teoria i Praktyka (2015), Raport z monitoringu społecznej odpowiedzialności największych polskich firm, Fundacja CentrumCST.PL, Warszawa.
Staliński, A. (2014), Bojkot BP za wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej – studium przypadku www.newpr.pl/bojkot-bp-za-wyciek-ropy-w-zatoce-meksykanskiej-studium-przypadku [dostęp: 20.07.2017].
Volkswagen ujawnia szczegóły planu uporania się ze skutkami afery spalinowej (2015), www.biznes.pl/volkswagen-ujawnia-szczegoly-planu-uporania-sie-ze-skutkami-afery-spolinowej [dostęp: 10.07.2017].
Wewiór, P. (2012), Obiecywali jak nigdy, nie dotrzymali słowa jak zawsze, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu po polsku, www.nowyobywatel.pl/2012/10/12/obiecywali-jak-nigdy-nie-dotrzymali-slowa-jak-zawsze-czyli-spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-po-polsku/ [dostęp: 12.07.2017].
www.24/7wall st.com [dostęp: 11.07.2017].
License
Copyright (c) 2017 WPiA UAM
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.