Społeczna nieodpowiedzialność biznesu a niszczenie wizerunku przedsiębiorstwa
PDF

Słowa kluczowe

społeczna nieodpowiedzialność biznesu
CSR
wizerunek
reputacja
przedsiębiorstwo

Jak cytować

Gołata, K. (2017). Społeczna nieodpowiedzialność biznesu a niszczenie wizerunku przedsiębiorstwa. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 79(4), 215–224. https://doi.org/10.14746/rpeis.2017.79.4.17

Liczba wyświetleń: 461


Liczba pobrań: 352

Abstrakt

W literaturze i dyskursie publicznym pojęcie społecznej nieodpowiedzialności biznesu pojawia się stosunkowo rzadko. Przedsiębiorstwa zdecydowanie częściej informują o pozytywnych aspektach swojej działalności pozabiznesowej (działaniach na rzecz pracowników, społeczności lokalnych, ochrony środowiska) niż o kwestiach pogarszających ich wizerunek i reputację w oczach opinii publicznej. Mówienie o negatywnych stronach działalności pozabiznesowej wydaje się jednak istotne, gdyż eliminowanie patologii (społecznej nieodpowiedzialności biznesu) zwiększa społeczne zaufanie do działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

https://doi.org/10.14746/rpeis.2017.79.4.17
PDF

Bibliografia

Clapham, T. (2016), Społeczna odpowiedzialność biznesu to ściema, Nowa Konfederacja. Internetowy Miesięcznik Idei 2(68), www.nowakonfederacja.pl/wp-content/uploads/2016/02/NK-68-Clapham-Sekowski.pdf [dostęp: 12.07.2017].

American Customer Satisfaction Index, (2016), www.theacsi.org/news-and-resources/customer-satisfaction-reports/reports-2016 [dostęp: 10.07.2017].

Leoński, W. (2015), Społeczna odpowiedzialność i nieodpowiedzialność biznesu, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania, nr 39, t. 1, Wyd. US, Szczecin.

Piskalski, G. (2016), Biznes nieodpowiedzialny społecznie, www.wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/1909294.html [dostęp: 12.07.2012].

Public Eye Award (2016), www.publiceye.ch/en/campaigns/public-eye-awards [dostęp: 12.07.2017].

Shell oskarżony o fałszowanie danych o wyciekach ropy w Nigerii (2011), http://ulicaekologiczna.pl/technologie/shell-oskarzony-o-falszowanie-danych-o-wyciekach-ropy-w-nigerii [dostęp: 10.07. 2012].

Społeczna odpowiedzialność biznesu w polskich realiach. Teoria i Praktyka (2015), Raport z monitoringu społecznej odpowiedzialności największych polskich firm, Fundacja CentrumCST.PL, Warszawa.

Staliński, A. (2014), Bojkot BP za wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej – studium przypadku www.newpr.pl/bojkot-bp-za-wyciek-ropy-w-zatoce-meksykanskiej-studium-przypadku [dostęp: 20.07.2017].

Volkswagen ujawnia szczegóły planu uporania się ze skutkami afery spalinowej (2015), www.biznes.pl/volkswagen-ujawnia-szczegoly-planu-uporania-sie-ze-skutkami-afery-spolinowej [dostęp: 10.07.2017].

Wewiór, P. (2012), Obiecywali jak nigdy, nie dotrzymali słowa jak zawsze, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu po polsku, www.nowyobywatel.pl/2012/10/12/obiecywali-jak-nigdy-nie-dotrzymali-slowa-jak-zawsze-czyli-spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-po-polsku/ [dostęp: 12.07.2017].

www.24/7wall st.com [dostęp: 11.07.2017].