Methods of competing of law firms from the Wielkopolska region
PDF (Język Polski)

Keywords

legal services
competitiveness
service quality

How to Cite

Gnusowski, M. (2015). Methods of competing of law firms from the Wielkopolska region. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny I Socjologiczny, 77(4), 249–264. https://doi.org/10.14746/rpeis.2015.77.4.19

Number of views: 327


Number of downloads: 305

Abstract

The Polish legal services market is developing fast and the number of law firms is growing rapidly. They strive to build competitive advantage over other law firms and find more loyal customers. The aim of the study is to explain the concept of competitiveness of Polish law firms. A list of factors which contribute to their prosperity was formulated. The article contains the results of an empirical (quantitative) research into the relations between service quality and competitiveness of law firms in Wielkopolska (one of the biggest Polish regions) conducted by the author in 2014.
https://doi.org/10.14746/rpeis.2015.77.4.19
PDF (Język Polski)

References

Bradło, K. (2014), Konkurencja cenowa i pozacenowa, http://mfiles.pl/pl/index.php/Konkurencja_cenowa_i_pozacenowa [dostęp: 11.07.2014].

Chłodnicki, M. (2004), Usługi profesjonalne przez jakość do lojalności klientów, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.

Gnusowski, M. (2014), Wpływ jakości usług na konkurencyjność kancelarii prawnych, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, niepublikowana, Poznań.

Gorynia, M., Jankowska, B. (2008), Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.

Hołubiec, D. (red.), (2010), Zarządzanie kancelarią prawną. 100 najważniejszych pytań jak robić to skutecznie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Kodeks Etyki Radcy Prawnego (2007), Załącznik do Uchwały Nr 5 VIII Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z dnia 10 listopada 2007 roku.

Krzemiński, E. (2003), Etyka adwokacka. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa.

Mazur, J. (2001), Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa.

Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., Berry, L.L. (1998), SERVQUAL: a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality, Journal of Retailing 64(1): 12-40.

Pierścionek, Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.

Porter, M.E. (1992), Strategie konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.

Rogoziński, K. (2009), Zarządzanie profesjonalna praktyką medyczną, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.

Rogoziński, K. (2012), Zarządzanie wartością z klientem, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.

Signetzki, J. (2011), Relacje partnerskie z klientami a konkurencyjność przedsiębiorstw budowlanych w Polsce, Rozprawa doktorska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań.

Skawińska, E. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstw ‒ nowe podejście, PWN, Warszawa.

Sławińska, M. (2005), Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.

Stankiewicz, M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Toruń.

Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (Kodeks Etyki Adwokackiej) (2011), uchwalony przez Naczelną Radę Adwokacką 10 października 1998 r. (uchwała nr 2/XVIII/98) ze zmianami wprowadzonymi uchwałą Naczelnej Rady Adwokackiej nr 32/2005 z 19 listopada 2005 r. oraz uchwałami Naczelnej Rady Adwokackiej nr 33/2011 – 54/2011 z dnia 19 listopada 2011 r.