W jakim stopniu możliwe jest ukształtowanie kompetencji w komunikacji interkulturowej w procesie przyswajania języka obcego
PDF (Русский)

Jak cytować

Woźniewicz, W. (2018). W jakim stopniu możliwe jest ukształtowanie kompetencji w komunikacji interkulturowej w procesie przyswajania języka obcego. Studia Rossica Posnaniensia, (35), 307–316. Pobrano z https://pressto.amu.edu.pl/index.php/strp/article/view/13347

Abstrakt

The author justifies the rudimentary thesis of the paper: in the circumstances of neophilological training the acquisition of skills of respectable intercultural communication is limited. The boundaries of these limitations are given by: 1) the reduction of the use of foreign language to a basic linguistic competence, 2) the restriction of domains of communication mainly to behavioral activities, 3) socio-cultural requirement of obeying norms of political correctness, 4) the certain level of feeling of foreignness in the interpersonal relations.
PDF (Русский)

Licencja Creative Commons
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.