Abstrakt
The aim of this article is to reveal the mythical, symbolic and religious context in the film The Banishment. We also try to show how the nostalgia felt by the heroine can be associated with the state of anthropological uncertainty.Bibliografia
Бахтин М. М. 1979. Автор и герой в эстетической деятельности. Проблема автора, źródło elektroniczne: http://mmbakhtin.narod.ru/probl.html (dostęp 31.05.2015).
Васильев Е. Препарат профессора Гибберна, źródło elektroniczne: http://az-film.com/ru/Publications/39-Preparat-professora-Gibberna.html (dostęp 2.11.2017).
Лотман Ю. М. 2001. Семиосфера. Культура и взрыв. Внутри мыслящих миров. Статьи, заметки, исследования, Санкт-Петербург: Искусство-СПБ.
Baudrillard J. 1994. Świat wideo i podmiot fraktalny, przeł. A. Gwóźdź, [w:] A. Gwóźdź, Po kinie?... Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych (wybór, wprow. i oprac.), Kraków: Universitas, s. 247–258.
Bogusz-Tessmar P., Kaźmierczak N., Królikiewicz N., Przybysz A., Waligórska-Olejniczak B. 2017. Nowe kino rosyjskie wobec tradycji literackiej i filmowej, Poznań: Instytut Filologii Rosyjskiej i Ukraińskiej UAM.
Burszta W. J. 1997. Nostalgia i mit, [w:] E. Domańska (wstęp, przeł. i oprac.), Historia: o jeden świat za daleko?, Poznań: Instytut Historii UAM, s. 119–130.
Chałacińska H., Przybysz A. K. 2016. Fenomen uprzedniości w kulturowej przestrzeni początku i końca. «Czerwony kogut leci wprost do nieba» Miodraga Bulatovica i «Golgota» Czingiza Ajtmatowa, [w:] J. Tymieniecka-Suchanek, A. Polak, M. Karwacka (red.), Rosja w zbliżeniach. Szkice o literaturze rosyjskiej, Katowice: Wydawnictwo Śląsk, s. 175–198.
Felis P. T. 2008. Samotność Wiery, „Gazeta Wyborcza”, nr 73 (27.03.2008), s. 1, 16, źródło elektroniczne: http://wyborcza.pl/1,75410,5059046.html (dostęp 2.11.2017).
Hollender B. 2008. Reżyser zastąpił ból kalkulacją, „Rzeczpospolita”, nr 71 (25.03.2008),
s. A21, źródło elektroniczne: http://www.rp.pl/artykul/111296-Rezyser-zastapil-bol-kalkulacja.html (dostęp: 2.11.2017).
Kempna-Pieniążek M. 2013. Formuły duchowości w kinie najnowszym, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Kurz I. 2008. Wygnanie, „Kino”, nr 3, s. 66, źródło elektroniczne: http://kino.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=5 (dostęp 2.11.2017).
Michałek B. 1972. Kino naszych czasów, Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
Sobolewski T. 2007. Totalitarne echa w Cannes, „Gazeta Wyborcza”, nr 116 (19-20.05.2007), źródło elektroniczne: http://wyborcza.pl/1,75410,4143428.html (dostęp 2.11.2017).
Zwiagincew A. 2007. Wygnanie, RENFILM/Россия, Belgia–Rosja.
Licencja
PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie „Studia Rossica Posnaniensia” są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji Creative Commons.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie “Studia Rossica Posnaniensia” udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalają na użycie sublicencji Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Autorzy, którzy wykorzystują w swoim tekście cudze utwory (np. ilustracje, fotografie) proszeni są o dostarczenie do redakcji czasopisma zgody na publikację.
Użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych po 2015 roku “Studia Rossica Posnaniensia” tylko w celach niekomercyjnych, pod następującymi warunkami:
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
