Abstrakt
Falicytacja jest przydatnym modelem pedagogicznym, który umożliwia wprowadzenie realnych zmian w procesie nauczania grupowego. Nauczanie koncentruje się na potrzebach i interakcji uczestników w rzeczywistym kontekście sytuacyjnym . Aby krótko scharakteryzować specyfikę tej metody pracy , musimy szanować i brać pod uwagę siłę , doświadczenie, zdolności i możliwości wszystkich uczestników. Celem warsztatów jest pomoc w przezwyciężaniu kryzysów indywidualnych i barier , które stoją na drodze do harmonijnego funkcjonowania w rodzinie i środowisku zawodowym.Bibliografia
Benedykt XVI, Jezus z Nazaretu, Kraków 2007.
Cohn R., Von der Psychoanalyse zur Themenzentrierte Interaktion. Von der Behandlug einzelner zu einer Pedagogik für alle, Stuttgart 1975.
Die Themenzentrierte Interaktion – System Interakcji Tematycznej, Cohn, 1975.
Gebert K., Komentarze do Tory, Kraków 2004.
Jan Paweł II, Redemptor hominis.
Komisja Doktrynalna Międzynarodowej Służby Katolickiej Odnowy Charyzmatycznej, Wskazówki do posługi modlitwą o uzdrowienie, Łódź 2008.
Medytacje wg metody św. Alfonsa de Liguori.
Müller J., Mach mich sehend. Psychsomatische Heilung in der Bibel, in: P. Raab, Psychologie hilft glauben, Wien 1990.
Prager D., Happiness Is a Serious Problem, New York – London – Toronto – Sydney 1999.
Przedsiębiorczość – aspekty wewnętrzne i zewnętrzne, w: Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości i innowacji, red. T. Pałaszewska-Reindl, T. Szot-Gabryś, Kielce 2008.
Roberts M.S., Cuda Jezusa, Poznań 2008.
Rowse A.L., Anglia w epoce elżbietańskiej, Warszawa 1975.
Stolica Apostolska, Katechizm Kościoła Katolickiego, 1994.
Strona internetowa: www.cadr.redemptor.pl
Strona internetowa: www.jozefszopinski.pl
Szopiński J., Creativity in Managers, Kielce 2007.
Szopiński J., Kreatywność menedżerów a ich funkcjonowanie rodzinne osobowościowe i zawodowe, Kraków 2004.
Szopiński J., Wewnętrzne bariery kariery zawodowej kobiet, w: Nowa ekonomia a społeczeństwo,
red. S. Partycki, Lublin 2006.
Szopiński J.,Educational Innovations in Inspiring the Fullness of Hulman Potential, in: Y. Taizir (ed.), Exellent Education (in press), 2011.
Thomas L., Alkire J., Posługa uzdrowienia. Podręcznik, Łódź 2007.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Teologia i Moralność są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Teologia i Moralność udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych w Teologii i Moralności pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).