Abstract
Na początku ekologia była gałęzią nauki zajmującą się relacjami i interakcjami między organizmami, których wyniki nie wzbudzały szczególnych zainteresowań. Zmieniło się to, gdy ekologia kulturalna zaczęła huczać w latach sześćdziesiątych. W latach 70. ekologia stała się formą sprzeciwu wobec rewolucji technologicznej i przemysłowej.Literaturhinweise
Auer A., Umwelethik. Ein theologischer Beitrag zur ökologischen Diskussion, Düsseldorf 1984.
Filipiak M., Biblia o człowieku. Zarys antropologii biblijnej Starego Testamentu, Lublin 1979.
Ferdek B., Ekoreligia?, w: http://www.lexcredendi.pl/index.php/wyklady-mainmenu-5/29-ekoreligia
Jurczyk B., Ekologia – Człowiek – Kościół. Antropologiczny wymiar kryzysu ekologicznego w ocenie Kościoła, Opole 2002.
Król M., Polityka, w: tenże, Słownik demokracji, Kraków 1989, s. 89-92.
Lucas Garcia M.A., Atlas ekologii, Warszawa 1991.
Schmitz Ph., Ist die Schöpfung noch zu retten? Umweltkrise und christliche Verantwortung, Würzburg 1985.
Synowie w Synu. Teologia moralna fundamentalna, red. R. Tremblay, S. Zambioni, Warszawa 2009.
Ślipko T., Zwoliński A., Rozdroża ekologii, Kraków 1991.
Wyrostkiewicz M., Ekologia ludzka. Osoba i jej środowisko z perspektywy teologicznomoralnej, Lublin 2007.
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.