Abstrakt
Niniejsza glosa porusza problematykę określenia podstaw prawnych, które umocowują organy administracji publicznej do nałożenia na stronę egzekwowalnych obowiązków. W opracowanej glosie autorka podejmuje próbę polemiki z treścią uzasadnienia wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z dnia 21 maja 2019 r., zapadłego w związku z wymierzeniem operatorowi gier hazardowych kary pieniężnej z tytułu urządzania zakładów wzajemnych–bukmacherskich z naruszeniem warunków udzielonego zezwolenia i zatwierdzonego regulaminu. Za jedną z podstaw rozstrzygnięcia WSA w Łodzi przyjął pismo o charakterze informacyjnym, skierowane przez Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Sektorowych, Lokalnych oraz Podatku od Gier do (wszystkich) operatorów gier hazardowych.
Bibliografia
Błaś, A. (2010). Prawne formy działania administracji publicznej, [w:] J. Boć (red.), Prawo administracyjne. Wrocław: 321.
Jaśkowska, M. (2015). Uznanie administracyjne a inne formy władzy dyskrecjonalnej administracji publicznej, [w:] R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel (red.), Instytucje prawa administracyjnego. Warszawa: 229.
Kijowski, D. (2000). Pozwolenia w administracji publicznej. Studium z teorii prawa administracyjnego. Białystok.
Kondratowska-Muszyńska, J. (2020). Komentarz do art. 14a Ordynacji podatkowej, [w:] H. Dzwonkowski (red.), Ordynacja podatkowa. Komentarz. Warszawa: 146.
Ziemski, K.M. (2015). Prawne formy działania administracji, [w:] R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Wróbel (red.), Prawne formy działania administracji. Warszawa: 60.
Licencja
Prawa autorskie (c) 2021 Paulina Pietkun
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.