Analytisch versus holistisch oder: Warum Erwachsene im Fremdsprachenunterricht den Erklärungen eine besondere Bedeutung beimessen?
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Aguado, K., Riemer, C., 2010. Lernstile und Lern(er)typen. In: Krumm, H.-J., Fandrych, C., Hufeisen, B., Riemer, C. (Hrsg.). Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin: Walter De Gruyter, 850-858.
- Barkowski, H., Eßer, R., 2005. Wie buchstabiert man Kultur? Überlegungen zu einem Kulturbegriff für Anliegen der Sprachlehr- und Lernforschung. In: Duxa,S., Hu, A., Schmenk, B. (Hrsg.) Grenzen überschreiten. Menschen, Sprachen, Kulturen. Tübingen: Narr Francke Attempto, 87-99.
- Berndt, A., 2003. Sprachenlernen im Alter. Eine empirische Studie zur Fremdsprachengeragogik.München: Iudicium.
- Boeckmann, K.-B., 2007. Kultureller Kontext, Forschung, Fremd- und Zweitsprachenunterricht. In: Eßer, R., Krumm, H.-J. (Hrsg.) Bausteine für Babylon: Sprache, Kultur, Unterricht... München: IUDICIUM, 73-81.
- Brumfit, C.J., 1984. Communicative Methodology in Language Teaching: The Roles of Accuracy and Fluency. Cambridge: Cambridge University Press.
- Edmondson, W.J., House, J., 2006. Einführung in die Sprachlehrforschung. Tübingen–Basel: Francke.
- Fahrenwald, C., 2011. Erzählen Im Kontext Neuer Lernkulturen: Eine bildungstheoretische Analyse im Spannungsfeld von Wissen, Lernen und Subjekt. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.
- Grotjahn, R., 2005. Je früher, desto besser? – Neuere Befunde zum Einfluss des Faktors „Alter” auf das Fremdsprachenlernen. In: Pürschel, H., Tinnefeld,T. (Hrsg.)Moderner Fremdsprachenerwerb zwischen Interkulturalität und Multimedia: Reflexionen und Anregungen aus Wissenschaft und Praxis. Bochum: AKS-Verlag, 186-202.
- Hergovich, A., 1999. Vorstellung und Validierung des Gestaltwahrnehmungstests zur Messung der Feldabhängigkeit. In: Diagnostica: Zeitschrift für psychologische Diagnostik und differentielle Psychologie 45/1, 20-34.
- Huneke, H.-W., Steinig, W., 2005. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin:Erich Schmidt.
- Kaspar, G., 1995. Der Fremdsprachenlerner. In: Bausch, K.-R., Christ, H., Krumm, H.-J. (Hrsg.).Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke, 466-470.
- Konarzewski, K., 2012. Oświata polska po roku 1989. In: Konarzewski (Hrsg.) Sztuka nauczania. Szkoła. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Oerter, R., 1982. Moderne Entwicklungspsychologie. Donauwörth: Auer.
- Pask, G., 1976. Styles and Strategies of Learning. In: British Journal of Educational Psychology 46, 128-148.
- Schöcke, J., 2007. Zur Realität von Lernertypen. Eine empirische Untersuchung anhand von zwei für das Fremdsprachenlernen relevanten Stildimensionen (Dissertation). Marburg. Online: http://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2008/0483/pdf/djs.pdf (20.01.2013).
- Ślusarczyk, M., 2010. Spory o edukację wczoraj i dziś: społeczny, polityczny i kulturowy kontekst reform oświatowych – porównanie Polski i Niemiec. Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne – Oficyna Wydawnicza AFM.
- Witkin, H.A., 1954. Personality through perception: An experimental and clinical study. Westport, CT: Greenwood Press.
- Wray, A., 2007. ‘Needs only’ Analysis in Linguistic Ontogeny and Phylogeny. In: Lyon, C., Nehaniv, C.L., Cangelosi, A. (Hrsg.) Emergence of communication and language. London: Springer-Verlag.
- Zielińska, H., 2004. Trends globaler Umwandlungen und Veränderungen in der polnischen Bildung. In: Hörner, W., Szymański, M.S., Dubeck, K. (Hrsg.) Zehn Jahre danach. Bildungswesen und Erziehungswissenschaft in Deutschland und Polen in vergleichender Perspektive. Münster–New York–München–Berlin: Waxmann, 60-67.