Glottodidactica

Aktualny numer

Tom 52 Nr 2 (2025)
Opublikowany 2025 grudnia 16

Glottodidactica jest międzynarodowym czasopismem z zakresu szeroko pojętej lingwistyki stosowanej, ze szczególnym uwzględnieniem glottodydaktyki. Na jej łamach ukazują się teksty mogące mieć przełożenie na dydaktykę języków obcych i drugich z zakresu językoznawstwa ogólnego, metodologii badań, przekładoznawstwa, kulturoznawstwa oraz dziedzin pokrewnych, np. psycholingwistyki, socjolingwistyki, analizy dyskursu czy pragmalingwistyki/socjopragmatyki. Autorzy powinni upewnić się, że w ich tekstach uwzględniono przełożenie opisanych odkryć i wniosków na rozwój glottodydaktyki. Misją czasopisma jest bowiem ułatwienie międzynarodowego i interdyscyplinarnego dialogu naukowego w zakresie glottodydaktyki i promowanie wymiany dobrych praktyk, mając na celu rozwój tej dziedziny nauki.
Przyjmujemy teksty naukowe w języku angielskim, niemieckim i francuskim, a także artykuły recenzyjne oraz sprawozdania z konferencji.
Czasopismo nie pobiera żadnych opłat za zgłoszenie artykułu, proces recenzyjny, publikację oraz pobieranie artykułów.

INDEKSOWANE W
DOAJ, EBSCO, Scopus, ProQuest, ERIH PLUS, CEJSH, Index Copernicus International, PKP Index, Google Scholar, WorldCat, FRANCIS, PASCAL, Linguistic Bibliography, Linguistics & Language Behavior Abstracts, Modern Language Association Database (MLA), THE KEEPERS, ROAD, CROSSREF, WIKIDATA, SUDOC, SHERPA ROMEO, OPENALEX

WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA
MNiSW (2025): 40
CiteScore (2024): 0.4
CiteScoreTracker: 0.5 (last updated on 05.08.2025)
SJR (2024): 0.17
SNIP (2024): 0.35

mceclip0-80cd70d3f5cec611aa4fdb6bb216de0b.png

Scimago Journal & Country Rank

ICV 2023: 120.71

DOI: 10.14746/gl
ISSN:
0072-4769
eISSN:
2956-3658

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS:
Od 2016 roku: CC_by-nd/4.0 Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

ARCHIWIZACJA
Platforma PRESSto archiwizuje zawartość tego czasopisma w PKP Preservation Network (PKP PN), co zapewnia tworzenie elektronicznej kopii zapasowej i bezpieczeństwo dostępu do treści czasopisma.
Czasopismo "Glottodidactica" jest zgodne ze standardami I40C dotyczącymi otwartych cytowań.

WYDAWCA
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

FINANSOWANIE

Ogłoszenia

Early birds

Szanowni Państwo, zachęcamy już teraz do zapoznania się z wybranymi artykułami, które ukażą się w najnowszym zeszycie czasopisma Glottodidactica (2025/2). Z pozdrowieniami,
Zespół Redakcyjny czasopisma Glottodidactica
Więcej…

2025 grudnia 4

Szanowni Państwo,

z radością informujemy, że wkrótce ukaże się nowy numer czasopisma Glottodidactica (52/2).
Już teraz mogą Państwo zapoznać się ze spisem treści.
Więcej…

2025 listopada 26

Kalendarz wydawniczy

Nowy kalendarz wydawniczy.


Więcej…

2025 lipca 11

Wstęp

Sabine Jentges, Jennifer Müller, Kathrin Siebold, Sylwia Adamczak-Krysztofowicz
7-9
Editorial
PDF (Deutsch)

Artykuły

Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Luiza Ciepielewska-Kaczmarek, Magdalena Jaszczyk-Grzyb
11-30
Kompetenzerweiterung durch studentische Kollaborationen in internationalen Begegnungsprojekten am Beispiel einer deutsch-niederländisch-polnischen Austauschseminarreihe
PDF (Deutsch)
Elżbieta Dziurewicz
31-47
Förderung des Interesses polnischer DaF-Lehrkräfte an den DACHL-Ländern durch interkollegialen Austausch: Ergebnisse einer Umfrage
PDF (Deutsch)
Milica Lazovic
49-78
Lösungsentwicklung in der kollegialen Fallberatung: Interaktionsanalytische Perspektiven
PDF (Deutsch)
Rosi Ritter, Ewa Habrainski, Cordula Schwarze, Kathrin Fussangel
79-98
Interdisziplinäre Interaktionen und Kooperationen von Lehrkräften in Communities of Practice: Wie lassen sie sich erfassen und beschreiben?
PDF (Deutsch)
Silke Tork
99-121
Sprachenwahl? Mehrsprachige Interaktion in internationalen Arbeitsgruppen im hochschulischen Kontext
PDF (Deutsch)
Bhim Lal Gautam, Prem Prasad Poudel
123-140
Language shift in urban spaces and its impact on language pedagogy: Case of Sherpa, Maithili, Newar and Tamang communities in Kathmandu Valley of Nepal
PDF (English)
Miroslav Kolar, Zuzana Sándorová
141-159
Experiment as a research method for investigating the effectiveness of drama in EFL Higher Education: A systematic review
PDF (English)
Lazovic Kurt, Talip Gülle, Sezen Bektaş Yüksel, Yasemin Bayyurt
161-184
Exploring cognitive discourse functions for disciplinary literacies in university EMI programs
PDF (English)
Christiane Limbach
185-204
Barrierefreies Übersetzen in Museen: Übersetzungsphasen bei der Erstellung eines inklusiven Audioguides für Sehgeschädigte und Blinde anhand eines Fallbeispiels
PDF (Deutsch)
Wyświetl wszystkie wydania
Themes by Openjournaltheme.com