Pressto.

Nagłowek strony

Aktualności

Życzenia od Redakcji

 
 
Opublikowane: 2018-03-28
 

Następny numer czasopisma

 

GLOTTODIDACTICA

An International Journal of Applied Linguistics

Issue 45/1

due by 30th of June 2018

TABLE OF CONTENTS

 

I. ARTICLES

Ute K. Boonen (Duisburg) / Sabine Jentges (Nijmegen) / Tina Konrad (Duisburg): Mit oder ohne Lehrwerk Lehrmaterialangebot für den schulischen Nachbarsprachen-Unterricht. Ein deutsch-niederländischer Vergleich

Paulina Budzyńska (Toruń): How authentic is language included in English and German language textbooks for primary education in Poland? A case study

Raquel Mateo González (Sewilla): Kulturelle Barrieren in der deutsch-spanischen Geschäftskommunikation

Mariusz Jakosz (Katowice): Zum Einfluss affektiver Faktoren auf den frühen Fremdsprachenerwerb im Elementarbereich durch den narrativen Ansatz

Krzysztof Kotuła (Lublin): Le doublage comme un moyen de travailler sur la prononciation française : théorie et pratique

Ksenia Kuzminykh (Göttingen): Jugendliterarische Werke im interkulturellen, medienintegrativen Litertaturunterricht

Iwona Legutko-Marszałek (Gdańsk): Abhängigkeitsrelation zwischen Übersetzungsqualität und Organisation von mentalen Lexika

Magdalena Pieklarz Thien (Olsztyn): Von der disziplinären Abhängigkeit zum gleichberechtigten Miteinander? Eine Diskussion über das sensible Verhältnis von Sprachwissenschaft und Sprachdidaktik am Beispiel der Germanistischen Linguistik und der DaF-Didaktik

Maciej Smuk (Warszawa): Compétence de savoir-être dans l’apprentissage des langues. Redéfinitions, applications, défis

Marian Szczodrowski (Gdańsk): Zur Kommunikationsleistung des Fremdsprachenlerners...

Eva Teshajev Sunderland (Frankfurt), Hanna Błaszkowska (Poznań): Fehler als Lernquelle – Übersetzung in die Fremdsprache als Mittel zum Erwerb der fremdsprachlich-übersetzerischen Kompetenz im universitären Übersetzungsunterricht

Elizabeth Woodward-Smith (La Coruña), Hadrian A. Lankiewicz (Gdańsk), Anna Szczepaniak-Kozak (Poznań): Translation didactics: A proposal for teaching consecutive interpreting

 

II. BOOK REVIEWS

Elżbieta Dziurewicz (Poznań): Jürgen Ehrenmüller. Die Würfel sind gefallen! Belegsammlung und Analysen zur Metaphorik des Spiels in der deutschen Gegenwartssprache. Graz: Grazer Universitätsverlag. 2014, 357 S.     

Joanna Kic-Drgas (Poznań): Muñoz-Luna, Rosa, Taillefer, Lidia (eds.) Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes. Cham: Springer. 2017, 211 pp.

Jarosław Krajka (Lublin): Carrier Michael, Damerow Ryan M., Bailey Kathleen M.  (eds.). Digital language learning and teaching. Research, theory and practice. Global Research on Teaching and Learning English Series, Volume 4. New York and London: Routledge. 2017, pp. 264.

Hadrian A. Lankiewicz (Gdańsk): Emilia Wąsikiewicz-Firlej. On (de)constructing corporate identity: An ecological approach. Poznań: Wydawnictwo UAM. 2017, 419 pp.

Pieklarz-Thien, Magdalena (Olsztyn): Andrzej Kątny (Hrsg.): Kontrastive Linguistik und Interkulturelle Kommunikation. Sprach- und Kulturkontakte (Studia Germanica Gedanensia 37), Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2017, S. 242.

III. BERICHT

Klapczarek Tomasz (Poznań): Fachsprachen in der Didaktik und Translatorik: Theorie und Praxis, Poznań 17.­18.11.2017.

 
Opublikowane: 2018-03-28
 

Szanowni Państwo

 

cieszymy się, że nasze zaproszenie do nadsyłania artykułów poświęconych dorobkowi prof. Pfeiffera spotkało się z tak żywym zainteresowaniem.

W związku z licznymi pytaniami Redakcja czasopisma informuje, że w zeszycie jubileuszowym opublikowane zostaną te z artykułów, które:

- są napisane w języku niemieckim lub angielskim,

- nawiązują do dorobku naukowego i publikacyjnego Szanownego Jubilata,

- są zredagowane według wytycznych pod linkiem:

http://pressto.amu.edu.pl/index.php/gl/about/submissions#authorGuidelines

Standardowo decyzja o publikacji podejmowana jest na podstawie zgodności tematu artykułu z profilem czasopisma – lingwistyka stosowana ze szczególnym uwzględnieniem aspektów glottodydaktycznych, oraz uzyskaniu pozytywnych recenzji.

Serdecznie zapraszamy do publikowania w naszym czasopiśmie,

Redakcja czasopisma Glottodidactica.

 
Opublikowane: 2018-01-11
 

Życzenia świąteczne

 

Wszystkim czytelnikom i współpracownikom czasopisma Glottodidactica życzymy zdrowych i ciepłych Świąt Bożego Narodzenia oraz wielu powodów do radości i satysfakcji w Nowym Roku.

Sylwia Adamczak-Krysztofowicz

Anna Szczepaniak-Kozak

Joanna Woźniak

Joanna Kic-Drgas

 
Opublikowane: 2017-12-06
 

Zaproszenie do przesyłania artykułów do tomu poświęconemu Panu Profesorowi Waldemarowi Pfeifferowi

 

Drodzy Czytelnicy,

Planujemy wydanie tomu, który chcemy w całości poświęcić Profesorowi Waldemarowi Pfeifferowi, wieloletniemu Redaktorowi naczelnemu czasopisma Glottodiactica jak i Dyrektorowi Instytutu Lingwistyki Stosowanej UAM, z okazji osiemdziesiątych urodzin.

 

Serdecznie zapraszamy do nadsyłania artykułów z dziedziny szeroko rozumianej lingwistyki stosowanej nawiązujących do dorobku lub zainteresowań naukowych Jubilata.  Artykuły prosimy przysyłać do 15 czerwca 2018.

 

Sylwia Adamczak-Krysztofowicz

Anna Szczepaniak-Kozak
 
Opublikowane: 2017-12-06
 

Zapowiedzi wydawnicze

 

Szanowni Państwo,

przedstawiamy wybrane artykuły, które znajdą się w najbliższym numerze czasopisma Glottodidactica (2/2017). Czasopismo ukaże się w najbliższych tygodniach. Zapraszamy do lektury wszystkich artykułów, które znalazły się w spisie treści najnowszego numeru.


Sylwia Adamczak-Krysztofowicz

Anna Szczepaniak-Kozak

Joanna Woźniak

Joanna Kic-Drgas 

Contents

Editorial

ANNA CZURA (Wrocław): Adolescent learner perceptions of foreign language assessment: Critical incident analysis

CHRISSY LAURENTZEN (Nijmegen), SABINE JENTGES (Nijmegen): Da oder weil, daher oder deswegen? / Weil es nicht zielsprachenadäquat ist…? Deswegen! Zielsprachenadäquate Ausdrücke von Kausalität in L1- und L2-Texten im Deutschen

CHRISTIANE LIMBACH (Sevilla): Ein didaktischer Vorschlag für das Unterrichten von bilateralem Dolmetschen in der Sprachkombination Spanisch-Deutsch

GINA L. OXBROW (Las Palmas de Gran Canaria), HADRIAN A. LANKIEWICZ (Gdańsk): The cognitive function of specialized languages: educational implications

VICTORIA STOROZENKO (Marburg), ANGELA SCHMIDT-BERNHARDT (Marburg), SYLWIA ADAMCZAK-KRYSZTOFOWICZ (Poznań): Sprechhemmungen bei multikulturellen Austauschprojekten und ihre Wirkung auf interkulturelles Lernen an Hochschulen
 
Opublikowane: 2017-12-06
 

Zapowiedź numeru 1/2017

 
Szanowni Państwo,

przedstawiamy wybrane artykuły, które znajdą się w najbliższym numerze czasopisma Glottodidactica (1/2017). Czasopismo ukaże się w najbliższych tygodniach. Zapraszamy do lektury wszystkich artykułów, które zamieszczamy dla Państwa informacji w spisie treści.

Redakcja czasopisma

Spis treści

Quality Assurance in Teacher Education

Konzeptualisierungen und Bedeutungen als ‘mentale Erkenntnisprozesse‘ in der Verarbeitung von deutschen und polnischen Phraseologismen

Wissensmanagement – ein allgemeiner Aufriss

Developing ICC within the Activity Theory

„Neugier beflügelt unsere Wahrnehmung“ – eine effektive Lernmethode im Fremdsprachenunterricht
 
Opublikowane: 2017-07-03
 
1 - 7 z 7 elementów


    Metadata from Crossref logo       Crossref Similarity Check logo