Ogłoszenia
Early birds
2021-12-23
Szanowni Państwo!
nowy numer Glottodidactica ukaże się niebawem. Zapraszamy do zapoznania się ze spisem treści oraz wybranymi artykułami.
Redakcja
The Interactive Learning Model: A theory that assists the L2 learner in achieving self-awareness
Kalendarz wydawniczy
2021-09-22
Kalendarz wydawniczy / Publication schedule / Veröffentlichungskalender
Numer specjalny czasopisma Glottodidactica - 2022/2
2021-09-22
Numer specjalny czasopisma Glottodidactica - 2022/2
Temat numeru: Uczenie się między- i transkulturowe w ramach wymian szkolnych
Redaktorzy gościnni:
prof. Ute K. Boonen, Uniwersytet Duisburg-Essen (Niemcy), adres e-mail: ute.boonen@uni-due.de
prof. Paul Sars, Radboud University Nijmegen (Holandia), adres e-mail: paul.sars@ru.nl
dr Sabine Jentges, Radboud University Nijmegen (Holandia), adres e-mail: sabine.jentges@ru.nl
Numer 48/1 wydano!
2021-06-30
Szanowni Państwo,
z przyjemnością ogłaszamy, że najnowszy numer czasopisma Glottodidactica został opublikowany. Wkrótce artykuły w wersji online znajdą się w naszym repozytorium.
Z życzeniami udanego lata,
Redakcja
Zapowiedzi wydawnicze
2021-06-11
Szanowni Państwo, już Już teraz zachęcamy do zapoznania się ze spisem treści nowego numeru oraz dwoma artykułami.
Życzymy owocnej lektury
Redakcja
Numer specjalny 2022/1
2020-12-15
Szanowni Państwo,
miło nam powiadomić, że numer 2022/1 naszego czasopisma będzie numerem specjalnym i będzie poświęcony tematyce świadomości i samoświadomości w nauczaniu i uczeniu się języków.
Redaktorem gościnnym tego zeszytu będzie dr hab. Maciej Smuk (Uniwersytet Warszawski).
Prosimy o zgłaszanie propozycji artykułów do 31 marca 2021 w języku angielskim lub francuskim tylko.
Szczegóły w załącznikach.
Liczymy na ciekawe propozycje artykułów.
Redakcja
Zaproszenie do zgłaszania artykułów
Chères Lectrices, Chers Lecteurs,
nous avons le plaisir de vous annoncer que le numéro 2022/1 de notre revue sera un numéro spécial, consacré au thème : Conscience et autoconscience dans l'enseignement/apprentissage des langues étrangères.Maciej Smuk (Université de Varsovie) est le rédacteur invité de ce numéro.
Les propositions d'articles (résumés) doivent être envoyées jusqu'au 31 mars 2021, en anglais ou en français.
Vous trouverez plus de détails dans les pièces jointes.
Nous vous remercions de vos contributions.
Sincères amitiés,
Comité éditorial
Zapowiedzi wydawnicze/Glottodidactica 47/2
2020-12-11
Szanowni Państwo,
przedstawiamy wybrane artykuły, które znajdą się w najbliższym numerze czasopisma Glottodidactica (2/2020). Czasopismo ukaże się w najbliższych tygodniach. Zapraszamy do lektury wszystkich artykułów, które znalazły się w spisie treści najnowszego numeru, który jest numerem jubileuszowym z okazji urodzin prof. Izabeli Prokop.
Sylwia Adamczak-Krysztofowicz
Anna Szczepaniak-Kozak
Joanna Woźniak
Joanna Kic-Drgas
GLOTTODIDACTICA_47_2_2020_S. 1-8. Contents
Diskursive Syntax als Teil der Angewandten Linguistik
Zapowiedzi wydawnicze
2020-07-01
Szanowni Państwo,
miło nam poinformować, że wkrótce ukaże się nowy numer czasopisma (47/1).
Przekazujemy jego strony tytułowe ze spisem treści i kilka artykułów w trybie zapowiedzi wydawniczych.
Z poważaniem,
Redakcja
Nowy numer Glottodidactica 47/1 - Spis treści
2019-12-10
Szanowni Państwo,
miło nam powiadomić, że prace na najnowszym numerem naszego czasopisma są w toku i ukaże się on na koniec czerwca tego roku.
Zachęcamy do zapoznania się z jego spisem treści.
Z życzeniami najlepszego zdrowia,
Redakcja
Glottodidactica 47/1 - Spis treści
Marzena Blachowska-Szmigiel (Poznań): L’anxiété nuisible chez les apprenants du FLE. Le cas des étudiants de la philologie romane en cycle de licenceMartina Irsara (Bolzano): Applying typological insights in a minority-language context: Motion event lexicalisations in Ladin, Italian, German, and English texts compiled by LadinsOlga Kostrova (Samara) /Izabela Prokop (Poznań): Schwerpunkte immer noch schwer? Einige Überlegungen über die deutsche Grammatik für slawische native speakersKrystyna Mihułka (Rzeszów): Zum Stellenwert des Deutschen in PoleKrzysztof Nerlicki (Szczecin): Der phänomenographische Forschungsansatz in glottodidaktischer ForschungspraxiIzabela Orchowska (Poznań): Favoriser le développement de la conscience épistémologique des étudiants lors de l’approprition de l’écrit glottodidactique en français et en polonais. Le cas des étudiants polonais d’ethnolinguistiqueClaudia Radünzel (Kiel): Leichte Sprache im Polnischen. Überlegungen zu einem neuen sprachlichen PhänomeGabriel Sanchez-Sanchez (Murcia), Marek Krawiec (Środa Wielkopolska), Francisco Javier Ibañez-Lopez (Murcia): Double responsibility of foreign language teachers: Primary student-teachers’ perceptions on linguistic and cultural contentMagdalena Sowa (Lublin): La tâche pédagogique au service du développement des savoir-faire langagiers et professionnels. Exemple de français des affairesMiłosz Woźniak (Poznań): Aspekte des Sprecherwechsels in Dialogen polnischer und deutscher Jugendlicher. Dargestellt am Beispiel einer Konkurrenzaufgabe
REVIEWS
Joanna Kic-Drgas (Poznań): Skowronek, Barbara (2019): Fremdsprachenunterricht als Kommunikation unter Berücksichtigung von lautsprachlich kommunizierenden Gehörlosen. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 240 S.Agnieszka Poźlewicz (Poznań): Rytel-Schwarz, Danuta / Jurasz, Alina / Cirko, Lesław / Engel, Ulrich (2018): Deutsch-polnische kontrastive Grammatik. Band 2: Der Satz. 2., neu bearbeitete und ergänzte Auflage. Hildesheim, Zürich, New York: Georg Olms Verlag. 462 S.Jakub Przybył (Poznań): Joanna Kic-Drgas, Marta Zawacka-Najgeburska (Hrsg.). Fachsprachen in Didaktik und Translatorik: Theorie und Praxis. / LSP in Teaching and Translation: Theory and Practice.
Nowy numer w przygotowaniu
2019-11-25
Szanowni Państwo,
prace nad przygotowaniem nowego numeru czasopisma trwają. Przedstawiamy spis treści tego numeru (2019/2), który ukaże się na dzień 31 grudnia 2019.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Redakcja
Glottodidactica dołącza do bazy ProQuest
2019-11-18
Zbiory ProQuest obejmują sześć stuleci, wszystkie dyscypliny i różne rodzaje treści potrzebnych badaczom, dostarczając największą na świecie kolekcję rozpraw i prac naukowych; trzy wieki gazet; ponad 450 000 ebooków akademickich; zbiory ważnych czasopism naukowych i innych treści, których naukowcy potrzebują, takich jak zbiory danych oraz unikalne cyfrowe bazy z podstawowymi materiałami źródłowymi. Słynne abstrakcjonowanie i indeksowanie ProQuesta umożliwia naukowcom znalezienie źródeł w ich dziedzinie naukowej.Więcej informacji na stronie: www.proquest.com/
Glottodidactica na liście czasopism MNiSW
2019-07-24
Miło nam poinformować, że Glottodidactica znalazła się na liście czasopism, które otrzymały dofinansowanie w ramach programu "Wsparcie dla czasopism naukowych".Glottodidactica na liście czasopism ERIH PLUS
2019-02-26
Miło nam poinformować, że z dniem 04 lutego 2019 r. czasopismo Glottodidactica znalazło się na liście referencyjnej czasopism ERIH PLUS. https://dbh.nsd.uib.no/publiseringskanaler/erihplus/periodical/info.action?id=493715
Redakcja czasopisma
Rozbudowa pełnotekstowego zasobu
2018-11-05
Rozbudowa pełnotekstowego zasobu bazy danych platformy PRESSto o archiwalne numery czasopism wydawanych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu czasopisma „Glottodidactica” vol. 36 (2010), vol. 35 (2009), vol. 34 (2008), vol. 33 (2007), vol. 32 (2006), vol. 30-31 (2005), vol. 29 (2001), vol. 28 (2000), vol. 27 (1999) – zadanie jest finansowane w ramach umowy 662/P-DUN/2017 ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.