Ogłoszenia

Wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica

2022 czerwca 6

Szanowni Państwo, 

wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica (2022/1).  Zachęcamy do przeczytania zapowiedzi wydawniczych i spisu treści nowego numeru. 

Z serdecznymi pozdrowieniami, 

Redakcja czasopisma 

 

Chères Collègues, Chers Collègues,

Le numéro 2022/1 de la revue Glottodidactica sera bientôt publié. Nous vous invitons à lire les annonces éditoriales et la table des matières du nouveau numéro.
Avec nos salutations chaleureuses,
Rédactrices de la revue 

 


Contents

Conscience et autoconscience dans l’enseignement / apprentissage d’une langue-culture : pourquoi ? quoi ? comment ? 

Jeunes migrants en France. Des activités plurilittéraciques pour un parcours ré exif 

Teacher language awareness or language teacher awareness? 

 

 

Przeczytaj więcej na temat Wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica

Numer specjalny czasopisma Glottodidactica - 2022/2

2021 września 22

Numer specjalny czasopisma Glottodidactica - 2022/2

Temat numeru: Uczenie się między- i transkulturowe w ramach wymian szkolnych

Redaktorzy gościnni:

prof. Ute K. Boonen, Uniwersytet Duisburg-Essen (Niemcy), adres e-mail: ute.boonen@uni-due.de

prof. Paul Sars, Radboud University Nijmegen (Holandia), adres e-mail: paul.sars@ru.nl

dr Sabine Jentges, Radboud University Nijmegen (Holandia), adres e-mail: sabine.jentges@ru.nl

 

Przeczytaj więcej na temat Numer specjalny czasopisma Glottodidactica - 2022/2

Numer specjalny 2022/1

2020 grudnia 15

Szanowni Państwo,

miło nam powiadomić, że numer 2022/1 naszego czasopisma będzie numerem specjalnym i będzie poświęcony tematyce świadomości i samoświadomości w nauczaniu i uczeniu się języków.

Redaktorem gościnnym tego zeszytu będzie dr hab. Maciej Smuk (Uniwersytet Warszawski).

Prosimy o zgłaszanie propozycji artykułów do 31 marca 2021 w języku angielskim lub francuskim tylko.

Szczegóły w załącznikach.

Liczymy na ciekawe propozycje artykułów.

Redakcja

Zaproszenie do zgłaszania artykułów

 

Chères Lectrices, Chers Lecteurs,

nous avons le plaisir de vous annoncer que le numéro 2022/1 de notre revue sera un numéro spécial, consacré au thème : Conscience et autoconscience dans l'enseignement/apprentissage des langues étrangères.
Maciej Smuk (Université de Varsovie) est le rédacteur invité de ce numéro.

Les propositions d'articles (résumés) doivent être envoyées jusqu'au 31 mars 2021, en anglais ou en français.

Vous trouverez plus de détails dans les pièces jointes.

Nous vous remercions de vos contributions.

Sincères amitiés,

Comité éditorial

Appel à contribution

 

Przeczytaj więcej na temat Numer specjalny 2022/1

Zapowiedzi wydawnicze/Glottodidactica 47/2

2020 grudnia 11

Szanowni Państwo,

przedstawiamy wybrane artykuły, które znajdą się w najbliższym numerze czasopisma Glottodidactica (2/2020). Czasopismo ukaże się w najbliższych tygodniach. Zapraszamy do lektury wszystkich artykułów, które znalazły się w spisie treści najnowszego numeru, który jest numerem jubileuszowym z okazji urodzin prof. Izabeli Prokop.


Sylwia Adamczak-Krysztofowicz

Anna Szczepaniak-Kozak

Joanna Woźniak

Joanna Kic-Drgas

GLOTTODIDACTICA_47_2_2020_S. 1-8. Contents

Sociolinguistic determinants of heritage language maintenance and second language acquisition in bilingual immigrant speakers

Diskursive Syntax als Teil der Angewandten Linguistik

 

Przeczytaj więcej na temat Zapowiedzi wydawnicze/Glottodidactica 47/2

Nowy numer Glottodidactica 47/1 - Spis treści

2019 grudnia 10

Szanowni Państwo,

miło nam powiadomić, że prace na najnowszym numerem naszego czasopisma są w toku i ukaże się on na koniec czerwca tego roku.

Zachęcamy do zapoznania się z jego spisem treści.

Z życzeniami najlepszego zdrowia,

Redakcja

Glottodidactica 47/1 - Spis treści

Marzena Blachowska-Szmigiel (Poznań): L’anxiété nuisible chez les apprenants du FLE. Le cas des étudiants de la philologie romane en cycle de licence
Martina Irsara (Bolzano): Applying typological insights in a minority-language context: Motion event lexicalisations in Ladin, Italian, German, and English texts compiled by Ladins
Olga Kostrova (Samara) /Izabela Prokop (Poznań): Schwerpunkte immer noch schwer? Einige Überlegungen über die deutsche Grammatik für slawische native speakers
Krystyna Mihułka (Rzeszów): Zum Stellenwert des Deutschen in Pole
Krzysztof Nerlicki (Szczecin): Der phänomenographische Forschungsansatz in glottodidaktischer Forschungspraxi
Izabela Orchowska (Poznań): Favoriser le développement de la conscience épistémologique des étudiants lors de l’approprition de l’écrit glottodidactique en français et en polonais. Le cas des étudiants polonais d’ethnolinguistique
Claudia Radünzel (Kiel): Leichte Sprache im Polnischen. Überlegungen zu einem neuen sprachlichen Phänome
Gabriel Sanchez-Sanchez (Murcia), Marek Krawiec (Środa Wielkopolska), Francisco Javier Ibañez-Lopez (Murcia): Double responsibility of foreign language teachers: Primary student-teachers’ perceptions on linguistic and cultural content
Magdalena Sowa (Lublin): La tâche pédagogique au service du développement des savoir-faire langagiers et professionnels. Exemple de français des affaires
Miłosz Woźniak (Poznań): Aspekte des Sprecherwechsels in Dialogen polnischer und deutscher Jugendlicher. Dargestellt am Beispiel einer Konkurrenzaufgabe

REVIEWS

Joanna Kic-Drgas (Poznań): Skowronek, Barbara (2019): Fremdsprachenunterricht als Kommunikation unter Berücksichtigung von lautsprachlich kommunizierenden Gehörlosen. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 240 S.
Agnieszka Poźlewicz (Poznań): Rytel-Schwarz, Danuta / Jurasz, Alina / Cirko, Lesław / Engel, Ulrich (2018): Deutsch-polnische kontrastive Grammatik. Band 2: Der Satz. 2., neu bearbeitete und ergänzte Auflage. Hildesheim, Zürich, New York: Georg Olms Verlag. 462 S.
Jakub Przybył (Poznań): Joanna Kic-Drgas, Marta Zawacka-Najgeburska (Hrsg.). Fachsprachen in Didaktik und Translatorik: Theorie und Praxis. / LSP in Teaching and Translation: Theory and Practice.

Przeczytaj więcej na temat Nowy numer Glottodidactica 47/1 - Spis treści

Glottodidactica dołącza do bazy ProQuest

2019 listopada 18

Zbiory ProQuest obejmują sześć stuleci, wszystkie dyscypliny i różne rodzaje treści potrzebnych badaczom, dostarczając największą na świecie kolekcję rozpraw i prac naukowych; trzy wieki gazet; ponad 450 000 ebooków akademickich; zbiory ważnych czasopism naukowych i innych treści, których naukowcy potrzebują, takich jak zbiory danych oraz unikalne cyfrowe bazy z podstawowymi materiałami źródłowymi. Słynne abstrakcjonowanie i indeksowanie ProQuesta umożliwia naukowcom znalezienie źródeł w ich dziedzinie naukowej.

Więcej informacji na stronie: www.proquest.com/

Przeczytaj więcej na temat Glottodidactica dołącza do bazy ProQuest

Rozbudowa pełnotekstowego zasobu

2018 listopada 5

 

Rozbudowa pełnotekstowego zasobu bazy danych platformy PRESSto o archiwalne numery czasopism wydawanych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu czasopisma  „Glottodidactica”  vol. 36 (2010),  vol.  35 (2009), vol. 34 (2008), vol. 33 (2007), vol. 32 (2006), vol. 30-31 (2005),  vol. 29 (2001), vol. 28 (2000), vol. 27 (1999) – zadanie jest finansowane w ramach umowy 662/P-DUN/2017 ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.

Przeczytaj więcej na temat Rozbudowa pełnotekstowego zasobu