Die neue Ausgabe unserer Zeitschrift
Kalendarz wydawniczy
Urlaub
Veröffentlichungskalender
Early birds
Osterwünsche
Early birds
Veröffentlichungskalender
Die neue Ausgabe von Glottodidactica 50/1 ist da!
Liebe Leserinnen und Leser,
wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass die neue Ausgabe von Glottodidactica (50/1) bald erscheinen wird.
Lesen Sie mehr über Die neue Ausgabe von Glottodidactica 50/1 ist da!
Osterwünsche
Die neue Ausgabe von Glottodidactica ist erschienen
Liebe Leserinnen und Leser,
die neueste Ausgabe unserer Zeitschrift (2022/2) wurde am 31.12.2022 veröffentlicht.
Lesen Sie mehr über Die neue Ausgabe von Glottodidactica ist erschienen
Weihnachtswünsche 2022
Die neueste Ausgabe von Glottodidactica (2022/2) wird bald erscheinen.
Liebe Leserinnen und Leser,
die neueste Ausgabe von Glottodidactica (2022/2) wird bald erscheinen. Wir präsentieren Ihnen das Inhaltsverzeichnis, ausgewählte Beiträge und Editorial (in Pre-printversion).
Mit freundlichen Grüßen,
Das Redaktionsteam
Lesen Sie mehr über Die neueste Ausgabe von Glottodidactica (2022/2) wird bald erscheinen.
Veröffentlichungskalender
Sondernummer 2022/2
Nowy numer specjalny / New special issue / Sondernummer 2022/2
Wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica
Szanowni Państwo,
wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica (2022/1). Zachęcamy do przeczytania zapowiedzi wydawniczych i spisu treści nowego numeru.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Redakcja czasopisma
Chères Collègues, Chers Collègues,
Le numéro 2022/1 de la revue Glottodidactica sera bientôt publié. Nous vous invitons à lire les annonces éditoriales et la table des matières du nouveau numéro.
Avec nos salutations chaleureuses,
Rédactrices de la revue
Jeunes migrants en France. Des activités plurilittéraciques pour un parcours ré exif
Teacher language awareness or language teacher awareness?
Lesen Sie mehr über Wkrótce ukaże się nowy zeszyt czasopisma Glottodidactica
Osterwünsche 2022
Early birds
Szanowni Państwo!
nowy numer Glottodidactica ukaże się niebawem. Zapraszamy do zapoznania się ze spisem treści oraz wybranymi artykułami.
Redakcja
The Interactive Learning Model: A theory that assists the L2 learner in achieving self-awareness
Weihnachtswünsche 2021
Veröffentlichungskalender
Kalendarz wydawniczy / Publication schedule / Veröffentlichungskalender
Sonderausgabe der Zeitschrift Glottodidactica - 2022/2
Sonderausgabe der Zeitschrift Glottodidactica - 2022/2
Das Hauptthema der Ausgabe: Inter- und transkulturelles Lernen beim Schüleraustausch
GastherausgeberInnen:
Prof. Dr. Ute K. Boonen, Universität Duisburg-Essen (Deutschland), E-Mail-Adresse: ute.boonen@uni-due.de
Prof. Dr. Paul Sars, Radboud-Universität Nijmegen (Niederlande), E-Mail-Adresse: paul.sars@ru.nl
Dr. Sabine Jentges, Radboud-Universität Nijmegen (Niederlande), E-Mail-Adresse: sabine.jentges@ru.nl
Lesen Sie mehr über Sonderausgabe der Zeitschrift Glottodidactica - 2022/2
Numer 48/1 wydano!
Szanowni Państwo,
z przyjemnością ogłaszamy, że najnowszy numer czasopisma Glottodidactica został opublikowany. Wkrótce artykuły w wersji online znajdą się w naszym repozytorium.
Z życzeniami udanego lata,
Redakcja
Zapowiedzi wydawnicze
Szanowni Państwo, już Już teraz zachęcamy do zapoznania się ze spisem treści nowego numeru oraz dwoma artykułami.
Życzymy owocnej lektury
Redakcja
Osterwünsche
Numer specjalny 2022/1
Szanowni Państwo,
miło nam powiadomić, że numer 2022/1 naszego czasopisma będzie numerem specjalnym i będzie poświęcony tematyce świadomości i samoświadomości w nauczaniu i uczeniu się języków.
Redaktorem gościnnym tego zeszytu będzie dr hab. Maciej Smuk (Uniwersytet Warszawski).
Prosimy o zgłaszanie propozycji artykułów do 31 marca 2021 w języku angielskim lub francuskim tylko.
Szczegóły w załącznikach.
Liczymy na ciekawe propozycje artykułów.
Redakcja
Zaproszenie do zgłaszania artykułów
Chères Lectrices, Chers Lecteurs,
nous avons le plaisir de vous annoncer que le numéro 2022/1 de notre revue sera un numéro spécial, consacré au thème : Conscience et autoconscience dans l'enseignement/apprentissage des langues étrangères.
Maciej Smuk (Université de Varsovie) est le rédacteur invité de ce numéro.
Les propositions d'articles (résumés) doivent être envoyées jusqu'au 31 mars 2021, en anglais ou en français.
Vous trouverez plus de détails dans les pièces jointes.
Nous vous remercions de vos contributions.
Sincères amitiés,
Comité éditorial
Zapowiedzi wydawnicze/Glottodidactica 47/2
Szanowni Państwo,
przedstawiamy wybrane artykuły, które znajdą się w najbliższym numerze czasopisma Glottodidactica (2/2020). Czasopismo ukaże się w najbliższych tygodniach. Zapraszamy do lektury wszystkich artykułów, które znalazły się w spisie treści najnowszego numeru, który jest numerem jubileuszowym z okazji urodzin prof. Izabeli Prokop.
Sylwia Adamczak-Krysztofowicz
Anna Szczepaniak-Kozak
Joanna Woźniak
Joanna Kic-Drgas
GLOTTODIDACTICA_47_2_2020_S. 1-8. Contents
Diskursive Syntax als Teil der Angewandten Linguistik
Lesen Sie mehr über Zapowiedzi wydawnicze/Glottodidactica 47/2
Zapowiedzi wydawnicze
Szanowni Państwo,
miło nam poinformować, że wkrótce ukaże się nowy numer czasopisma (47/1).
Przekazujemy jego strony tytułowe ze spisem treści i kilka artykułów w trybie zapowiedzi wydawniczych.
Z poważaniem,
Redakcja
Nowy numer Glottodidactica 47/1 - Spis treści
Szanowni Państwo,
miło nam powiadomić, że prace na najnowszym numerem naszego czasopisma są w toku i ukaże się on na koniec czerwca tego roku.
Zachęcamy do zapoznania się z jego spisem treści.
Z życzeniami najlepszego zdrowia,
Redakcja
Glottodidactica 47/1 - Spis treści
Marzena Blachowska-Szmigiel (Poznań): L’anxiété nuisible chez les apprenants du FLE. Le cas des étudiants de la philologie romane en cycle de licence
Martina Irsara (Bolzano): Applying typological insights in a minority-language context: Motion event lexicalisations in Ladin, Italian, German, and English texts compiled by Ladins
Olga Kostrova (Samara) /Izabela Prokop (Poznań): Schwerpunkte immer noch schwer? Einige Überlegungen über die deutsche Grammatik für slawische native speakers
Krystyna Mihułka (Rzeszów): Zum Stellenwert des Deutschen in Pole
Krzysztof Nerlicki (Szczecin): Der phänomenographische Forschungsansatz in glottodidaktischer Forschungspraxi
Izabela Orchowska (Poznań): Favoriser le développement de la conscience épistémologique des étudiants lors de l’approprition de l’écrit glottodidactique en français et en polonais. Le cas des étudiants polonais d’ethnolinguistique
Claudia Radünzel (Kiel): Leichte Sprache im Polnischen. Überlegungen zu einem neuen sprachlichen Phänome
Gabriel Sanchez-Sanchez (Murcia), Marek Krawiec (Środa Wielkopolska), Francisco Javier Ibañez-Lopez (Murcia): Double responsibility of foreign language teachers: Primary student-teachers’ perceptions on linguistic and cultural content
Magdalena Sowa (Lublin): La tâche pédagogique au service du développement des savoir-faire langagiers et professionnels. Exemple de français des affaires
Miłosz Woźniak (Poznań): Aspekte des Sprecherwechsels in Dialogen polnischer und deutscher Jugendlicher. Dargestellt am Beispiel einer Konkurrenzaufgabe
REVIEWS
Joanna Kic-Drgas (Poznań): Skowronek, Barbara (2019): Fremdsprachenunterricht als Kommunikation unter Berücksichtigung von lautsprachlich kommunizierenden Gehörlosen. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM 240 S.
Agnieszka Poźlewicz (Poznań): Rytel-Schwarz, Danuta / Jurasz, Alina / Cirko, Lesław / Engel, Ulrich (2018): Deutsch-polnische kontrastive Grammatik. Band 2: Der Satz. 2., neu bearbeitete und ergänzte Auflage. Hildesheim, Zürich, New York: Georg Olms Verlag. 462 S.
Jakub Przybył (Poznań): Joanna Kic-Drgas, Marta Zawacka-Najgeburska (Hrsg.). Fachsprachen in Didaktik und Translatorik: Theorie und Praxis. / LSP in Teaching and Translation: Theory and Practice.
Lesen Sie mehr über Nowy numer Glottodidactica 47/1 - Spis treści
Nowy numer w przygotowaniu
Szanowni Państwo,
prace nad przygotowaniem nowego numeru czasopisma trwają. Przedstawiamy spis treści tego numeru (2019/2), który ukaże się na dzień 31 grudnia 2019.
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Redakcja
Glottodidactica dołącza do bazy ProQuest
Zbiory ProQuest obejmują sześć stuleci, wszystkie dyscypliny i różne rodzaje treści potrzebnych badaczom, dostarczając największą na świecie kolekcję rozpraw i prac naukowych; trzy wieki gazet; ponad 450 000 ebooków akademickich; zbiory ważnych czasopism naukowych i innych treści, których naukowcy potrzebują, takich jak zbiory danych oraz unikalne cyfrowe bazy z podstawowymi materiałami źródłowymi. Słynne abstrakcjonowanie i indeksowanie ProQuesta umożliwia naukowcom znalezienie źródeł w ich dziedzinie naukowej.
Więcej informacji na stronie: www.proquest.com/
Lesen Sie mehr über Glottodidactica dołącza do bazy ProQuest
Glottodidactica na liście czasopism MNiSW
Lesen Sie mehr über Glottodidactica na liście czasopism MNiSW
Glottodidactica na liście czasopism ERIH PLUS
Miło nam poinformować, że z dniem 04 lutego 2019 r. czasopismo Glottodidactica znalazło się na liście referencyjnej czasopism ERIH PLUS. https://dbh.nsd.uib.no/publiseringskanaler/erihplus/periodical/info.action?id=493715
Redakcja czasopisma
Lesen Sie mehr über Glottodidactica na liście czasopism ERIH PLUS
Rozbudowa pełnotekstowego zasobu
Rozbudowa pełnotekstowego zasobu bazy danych platformy PRESSto o archiwalne numery czasopism wydawanych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu czasopisma „Glottodidactica” vol. 36 (2010), vol. 35 (2009), vol. 34 (2008), vol. 33 (2007), vol. 32 (2006), vol. 30-31 (2005), vol. 29 (2001), vol. 28 (2000), vol. 27 (1999) – zadanie jest finansowane w ramach umowy 662/P-DUN/2017 ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.