Abstrakt
This study describes an experiment in vocabulary learning. The vocabulary was presented to students in two different forms, the classical one (a list of vocabulary presented on a paper sheet), and a computer-generated one (to guarantee validity: with the same list as shown on the paper sheet). No other variables have influenced learning. The remembrance of the vocabulary was tested immediately after, one day after and one week after learning. The results: Vocabulary remembrance was strikingly worse when learning from the computer screen in comparison with learning the classical way, from the paper sheet.Bibliografia
Bufe, W., Giessen, H.W., 2011. Videokonferenz als Medium der Grenzdidaktik. In:Kliewer, A., Čeřowská, M. (Hrsg.) Wider den Einheitsunterricht. Deutschlernen an der Grenze. Liberec: Technische Universität Liberec, 23-35.
Feibrich, A., Stanat, P., Paetsch, J., Darsow, A., 2012. Das Erkenntnispotenzial experimenteller Studien zur Untersuchung der Wirksamkeit von Sprachfordermaßnahmen. In: Ahrenholz, B. (Hrsg.) Einblicke in die Zweitspracherwerbsforschung und ihre methodischen Verfahren. Berlin u. Boston: de Gruyter, 145-172.
Franz, E., 2011. Gesprochene Sprache – zwischen kommunikativen Praktiken und Spielräumen der Medialität. In: Zeitschrift für Germanistische Linguistik. Band 39, Heft 2, 295-301.
Giessen, H.W. (Hrsg.), 2009. Emotionale Intelligenz in der Schule: Unterrichten mit Geschichten.Weinheim: Beltz.
Giessen, H.W., 2013. Medium, Performanz, Inhalt: Eine theoretische Metastudie zum mediengestützten Lernen. In: Glottodidactica XLI, 51-64.
Issing, L.J., Klimsa, P. (Hrsg.), 2003. Information und Lernen mit Multimedia und Internet.Lehrbuch für Studium und Praxis. Weinheim: Beltz Psychologie-Verlags-Union (3.vollständig überarbeitete Auflage).
Langner, M., 2012. Digitale Medien, E-Learning – und was ‘sagt’ unser Gehirn dazu?. In:Tinnefeld, T., unter Mitarbeit von Busch-Lauer, I., Giessen, H., Langner, M., Schumann, A. (Hrsg.) Hochschulischen Fremdsprachenunterricht: Anforderungen – Ausrichtung– Spezifik. Saarbrücken: htw.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).