Abstrakt
In some respects corpus linguistics has made a significant contribution to foreign language (L2) instruction: for example, reference tools like dictionaries and grammar books are at present enriched by various types of information derived from corpora. However, as far as teachers' and students' use of corpora is concerned, the impact of corpus linguistics has been rather limited. This article demonstrates how teachers and learners of English as a foreign language can use the World Wide Web as a corpus. More specifically, it shows how the WWW can help teachers and learners in making L2 acceptability judgements.
Bibliografia
Hall-Halley M./Austin T.Y., 2004, Content-based Second Language Teaching and Learning: An Interactive Approach. Allyn & Bacon, UK.
Krashen, S., 1981, Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford University Press: Oxford.
Marsh, D./Marshland, B./Maljers A., 1998, Future Scenarios in CLIL., Continuing Education Centre, University of Jyvaskyla.
Marsh, D./Marshland, B., (eds.), 1999, CLIL Initiatives for the Millennium. University of Jyvaskyla.
Marsh, D./Maljers, A./Hartiala, A-K., 2001, Profiling European CLIL Classrooms - Languages Open Doors. University of Jyvaskyla.
Marsh, D./Lange, G., 2000, Using languages to learn and learning to use languages, University of Jyvaskyla.
Seliger, Herbert W., (1996). Primary language attrition in the context of bilingualism. In: W.C. Ritchie/T.K. Bhatia (eds.), Handbook of second language acquisition. San Diego: Academic Press.
Wolff, D., 2003, Content and language integrated learning: a framework for the development of learner autonomy. In: D. Little/J. Ridley/E. Ushioda (eds.), Learner Autonomy in the Foreign Language Classroom: Teacher, Learner, Curriculum and Assessment. Dublin: Authentik: 211-222.
Wolff, D., 2004, Integrating language and content in the language classroom: Are transfer of knowledge and of language ensured?, Proceedings of the GERAS, Paris: GERAS.
Wolff, D., 2005, Content and Language Integrated Learning (a paper from 18th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition, Szczyrk, Poland, May 2006) http://www.tieclil.org
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).