Intuitions of adult L2-Leamer and translation students as a guide to analysis in teaching
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Bever, T.G. 1970: The cognitive basis for linguistic structures. In: Hayes, J.R., editor, Cognition and the Development of Language. New York: Wiley, 279-362.
- Birdsong, D. 1989: Metalinguistic Performance and Interlinguistic Competence. New York: Springer.
- Botha, R.P. 1973: The Justification of Linguistic Hypotheses: Study of Non-Demonstrative Inference in Transformational Grammar. The Hague: Mouton.
- Chaudron, C. 1983: Research on metalinguistic judgments: A review of theory, methods and results. Language Learning 33, 343-77.
- Clark, H.H. and Haviland, S.E. 1974: Psychological processes as linguistic explanation. In:
- Cohen, D., ed., Explaining Linguistic Phenomena. Washington, D.C.: Hemisphere, 91-124.
- Connors, K. 1992: Judging the grammatically of ambiguous sentences in a second language. Paper presented at the XVth International Congress of Linguists.
- Connors, K. and Dancette, J. 1990: Text comprehension and linguistic awareness in advanced learners of English. Paper presented at NWAVE XIX.
- - 1991: Conprehension de textes et conscience linguistique chez les apprenants d ’une langue seconde. Paper presented at the Annual Meeting of the Canadian Association of Applied Linguistics.
- Coppieters, R. 1987: Competence differences between native and near-native speakers. Language 63, 544-73.
- Fodor, J.D. and Inoue, A. 1994: The diagnosis and cure of garden paths. Journal of Psycholinguists Research 23, 407-34.
- Labov, W. 1972: Sociolinguistic Patterns. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
- Levelt, W.J.M. 1974: Formal Grammars in Linguistics and Psycholinguistics. 3 volumes. The Hague: Mouton.
- Marks, L.E. 1967: Judgments of grammaticalness of some English sentences and semi-sentences. American Journal of Psychology 80, 196-204.
- Pritchett, B.L. 1988: Garden path phenomena and the grammatical basis of language processing. Language 64, 539-76.
- Quirk, R., Greenbaum, S., Svartvik, J. and Leech, G. 1985: Comprehensive Grammar of the English Language. New York: Longman.
- Rayner, K. and Sereno, S.C. 1994: Regresive eye movements and sentence parsing: on the use of regression-contingent analyses. Memory and Cognition 22, 281 85.
- Trueswell, J.C. and Tanenhaus, M.K. 1991: Tense, temporal context and syntactic ambiguity resolution. Language and Cognitive Processes 6, 303-38.
- Van Kleeck, A. 1982: The emergence of linguistic awareness: A cognitive framework. Merrill-Palmer Quarterly 28,237-65.
- Wamer, J. and Glass, A.L. 1987: Context and distance-to-disambiguation effects in ambiguity resolution: Evidence from grammatically judgments of garden path sentences. Journal of Memory and Language 26, 714-38.