Abstrakt
The contribution reports some results from a study on the semi-autonomous learning of French as a foreign language by a dozen of first-year university students (intermediate level). It focuses on the evolution those students, identified as « poor learners », underwent as far as their views, attitudes and strategies in FL learning were concerned - as an effect of them being helped and advised by their much more advanced colleagues (4th year). By the end of this period the 1st year students showed a clear change in all these respects, even though adapting more adequate strategies proved slower to appear than changes in views and attitudes. At the same time, the experience proved to be most fruitful to their tutors in acquainting them with action research methodology.Bibliografia
Allwright, D. 1992. „Exploratory teaching: Bringing research and pedagogy together in the language classroom”. Revue de Phonétique Appliquée 103-104.
Berthet, A., Bourdet, A., Chenard, S., Le Bougnec, J.T., Lopes, M.J., Mazarguil, V, Parachini, G. et F. Zeggagh. 1996. „Le tutorat: Structure et outil de formation”. Le Français dans le Monde 278. 164-167.
Crookes, G. 1993. „Action research for second language teachers: Going beyond teacher research”. Applied Linguistics 14/2. 1130-1144.
Soulé-Susbielles, N. 1992. ,JLe tutorat d’auto-formation; récit d’une expérience”. Le Français dans le Monde 247. 139-144.
Wilczyńska, W. 1998. „Une expérience d’apprentissage en semi-autonomie au niveau avancé: principes et bilan provisoire”. Glottodidactica XXVI. 277-285.
Licencja
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).