Intersemiotische Kommunikation im frühen Fremdsprachenunterricht
Main Article Content
Abstrakt
Downloads
Article Details
Autorzy
Autorzy tekstów przyjętych do publikacji w czasopiśmie Glottodidactica są zobowiązani do wypełnienia, podpisania i odesłania na adres redakcji umowy o udzielenie nieodpłatnej licencji do utworów, z zobowiązaniem do udzielania sublicencji CC.
Zgodnie z umową, autorzy tekstów opublikowanych w czasopiśmie Glottodidactica udzielają Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu niewyłącznej i nieodpłatnej licencji oraz zezwalą na użycie sublicencji Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0).
Autorzy zachowują prawa do dalszego, swobodnego rozporządzania utworem.
Użytkownicy
Zainteresowani użytkownicy internetu uprawnieni są do korzystania z utworów opublikowanych od 2015 roku w Glottodidactica pod następującymi warunkami:
- uznanie autorstwa - obowiązek podania wraz z rozpowszechnionym utworem, informacji, o autorstwie, tytule, źródle (odnośniki do oryginalnego utworu, DOI) oraz samej licencji;
- bez tworzenia utworów zależnych - utwór musi być zachowany w oryginalnej postaci, nie można bez zgody twórcy rozpowszechniać np. tłumaczeń, opracowań.
Do wszystkich tekstów opublikowanych przed 2015 r. prawa autorskie są zastrzeżone.
Inne
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zachowuje prawo do czasopisma jako całości (układ, forma graficzna, tytuł, projekt okładki, logo itp.).
Bibliografia
- Badstübner-Kizik, C., 2007. Bild- und Musikkunst im Fremdsprachenunterricht. Fremdsprachendidaktik.
- Inhalts- und Lemerorientiert. u.a. Frankfurt am Main: Peter Lang.
- Bastian, H.G., 2001. Kinder optimal fördern - mit Musik, Mainz: Atlantis - Schott.
- Bleyhl, W. (Hrsg.), 2000. Fremdsprachen in der Grundschule. Grundlagen und Praxisbeispiele. Hannover: Schroedel Verlag.
- Dryden, G./ Vos, ]., 2000. Rewolucja w uczeniu. Poznan: Moderski i S-ka.
- Heyd, G., 1997. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF). Ein Arbeitsbuch. Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag.
- Horn, R., 2006. Komm, sing mit! Komm, beweg dich mit! In: Frühes Deutsch. Fachzeitschrift für Deutsch als Fremdsprache und Zweitsprache im Primarbereich Heft 9, 15. Jahrgang. Dezember 2006, 28-32.
- Jung, L., 2001. 99 Stichwörter zum Unterricht. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag.
- Koelsch, S./ Siebei, W.-A, 2005. Towards a neural basis of music perception. In: Trends in Cognitive Sciences. Vol. 9. No. 12 (www.sciencedirect.com). Elsevier.
- Löschmann, M., 1993. Effiziente Wortschatzarbeit. Alte und neue Wege. Frankfurt am Main: Peter Lang.
- Maier, W., 1999. Deutsch lernen in Kindergarten und Grundschule. Grundlagen, Methoden und Spielideen zur Sprachförderung und Integration. Ensdorf: Don Bosco.
- Mithen, S., 2006. The Singing Neanderthals: the origins o f music, language, mind, and body. London: Weidenfeld & Nicolson.
- Neubauer, G., 1998. Unterschiede zwischen Kindern Jugendlichen und Erwachsenen im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht. In: H-J. Krumm/P.R. Potmann-Tselikas (Hrsg.), Theorie und Praxis. Österreichische Beiträge zu Deutsch als Fremdsprache 2.
- Schwerpunkt: Deutsch zwischen den Kulturen, Innsbruck: Studienverlag: 130-146.
- Neumann, F., 2006. Moderner Musikunterricht in der Grundschule. In: Frühes Deutsch. Fachzeitschrift für Deutsch als Fremdsprache und Zweitsprache im Primarbereich, Heft 9, 15. Jahrgang. Dezember, 4-8.
- Pamuła, M., 2006. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Quast, U., 2004. Leichter lernen mit Musik. Theoretische Prämisse und Anwendungsbeispiele für Lehrende und Lernende, u.a. Bern-Seattle: Hans Huber Verlag.
- Roche, J., 2008. Fremdsprachenenverb. Fremdsprachendidaktik. 2 Auflage. Tübingen/Basel: A. Francke.
- Ross, J.W., 1987. Mała historia muzyki. Kraków: PWM.
- Schmitt, A., 2005. Lieder im DaF-Unterricht - Konzepte und Lehrmaterialien. In: A. Wolff/C. Riemer/F. Neubauer (Hrsg.), Sprache lehren - Sprache lernen. Materialien Deutsch als Fremdsprache. 74. Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache.
- Siek-Piskozub T„ Wach, A., 2006. Muzyka i słowo. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Spitzer, M., 2007. Musik im Kopf. Hören, Musizieren, Verstehen und Erleben im neuronalen Netzwerk. Stuttgart: Schattauer.
- Tomaszkiewicz, T„ 2006. Przekład audiowizualny. Mity i rzeczywistość. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Ulrich, W., 2007. Didaktik der deutschen Sprache. Ein Arbeits- und Studienbuch in drei Bänden. Texte - Materialien - Reflexionen. Bd. 3. Gabriele Schäfer Verlag.
- Wicke, R.-E., 2000. Grenzüberschreitungen. Der Einsatz von Musik, Fotos und Kunstbildern im Deutsch-als-Fremdsprache-Un terricht in Schule und Fortbildung. München: Iudicium.